Provincie van Utrecht 1663 1;48

thx ik heb ongeveer getekent wat er nog af moet en dat is alles boven de zwarte lijn want het komt mischien raar over nu

001_zps972170ce.jpg

Lieve hemel zeg..... rust jij wel eens;)
Geintje, ziet er wel netjes uit hoor:cool:

Heb je 'm zelfs de details gegeven van een grijze stoppelbaard? Ook de details van neus en ogen en de plooi in de jas zijn goed gelukt).
Mooi gemaakt :thumbsup:,
ik weet hoe lastig het kan zijn op deze kleine schaal

deze is wel goed gelukt want heb er al een paar weggesmeten wegens niet goed.

en echt helemaal hetzelvde krijg ik ze tog niet dus als ze er enigsins op lijken vind ik het wel goed voor een 30 mm figuurtje

heb een beetje problemen met de roosters in het verdek. namelijk hoeveel en tot waar . en komen er achter de middenmast ook nog roosters te liggen bij een tweedekker. en zo ja zitten er dan ook nog roosters in het kampanjedek.
ik kan niet echt een oud plan vinden van hoe het geweest had kunnen zijn.
moet hier nog eens goed over na denken voor ik de schaarstokken ga infrezen.

Ik heb het even nagekeken Dirk.
Bij de HT en de WvH zitten op het verdek géén roosters achter de grote mast bij een HT, ook bij de WvH niet, alleen tussen de grote mast en de fokkemast
In het overloop dek zitten ook alleen roosters tussen de grote mast en de fokkemast.
Op het halfdek ligt óók een rooster vlak achter de grote mast, en op het bakdek ook vlak achter de fokkemast
Het kampanjedek heeft géén roosters.
Zie tekening van de HT.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
dit lijkt me best wel een aannemelijk plan germt voor de luiken dat ga ik eens uitprinten en zien of dit een beetje kan kloppen met wat ik voor ogen heb thx

nog snel een foto genomen van de stand van zaken

001_zpsdae1e8d5.jpg

002_zpsc2409f03.jpg

ben dus bezig aan de kanonsgaten van de overloop eenmaal als deze er instaan kan ik dit gedeelte schuren en de overige berghouten plaatsen.
als ik dit doe na dat het verdek er in licht kan ik als er een stuk hout in valt mischien moeilijk aan

Dit is mooooiiii!
Maar heb gelijk een vraag.
De spanten;
Ik dacht altijd dat de individuele spanten altijd welliswaar uit diverde delen betonden maar dan altijd op elkaar.
Als ik naar de foto kijk, dan gaat dat dus maar ten dele op.
De bovenste spantdelen liggen tussen de onderste spantdelen.
Ze verspringen dus eigenlijk.
2 vragen;
1) Is dit altijd zo?
2) Is dan automatisch de tussenruimte tussen de onderste spanten altijd een spantdikte, want dit zet zich natuurlijk voort in de bovenste spanten?

Ik hoop dat je mijn vraag begrijpt:)

bij de vlakbouw is dit altijt het geval germt.
ook de kanons gaten staan tussen 2 spantdelen daarom is het ook heel belangrijk hoe je begint met het eerste spant op de kiel dus daar moet je al rekening mee houden als je een schip maakt naar een tekening anders komt dat later niet uit.

hoe groter het schip hoe dikker de spanten en de opening er tussen, dus ook de kanons gaten zijn bij een groter schip automatis groter.

Ik sluit me bij de lofuitingen aan. Ik vrees dat je het nog druk gaat krijgen met vragen op de ontmoetingsdag :)

ik heb bij het bovenste een foutje gemaakt maar zag het te laat dus die las zit wel degelijk verkeert. het moet zijn als het onderste , dit heeft met het water te maken dat er tussen kruipt het moet naar achter aflopen. hoe het alemaal juist inelkaar zit weet ik ook niet ik heb het ook maar van horen zeggen

:rolling::rolling:
De Utrecht vrees ik, maar kan ik hem eens goed bestuderen:cool:

Back