Provincie van Utrecht 1663 1;48

De keuze is aan jou Dirk, maar ik denk dat dit een mooie aanzet is voor de mensen die straks gaan scratchen.
Hier zit een hoop Historische wetenschap in:cool:

Germt

ik wil deze ook wel mee brengen germt maar dan ga je de andere 2 moeten schrappen want dat gaat er echt niet meer bij hoor.
van plaats innemen is het ongeveer het zelvde ;)

Dirk bouwt weer op volle snelheid hoor;)

Vraagje over het rooster; ik neem aan dat daar recht boven het kabelgat komt, loopt zo'n rooster als je nu hebt altijd over bijna de volle breedte van het schip?

Germt

het rooster gaat er terug uit germt want het is wel degellijk te breed.

dit gaat dan ook veranderd worden er zou langs 2 kanten nog een ruimte zijn , dit zie je in het boek van dick 7 prov. op 1 van zijn doorsnedes.

ik had het eerst ook niet gezien maar er werd me wel opgewezen dus slopen dat ding en een nieuw er in :)

Blz. 75. Ik zat er ook net in te neuzen ;)

Klopt, daar zat ik ook te kijken, er staan namelijk links en rechts een deur.
Leuk hé, deze bouw dwingt je om het te kunnen volgen de bronnen steeds te raadplegen.
Zo leer je nog eens wat:cool:

Germt

ik wist het ook niet , en je ziet ook niemand die zig daar mee bezig houd hoe het ruim er ijgelijk uit ziet. voor mij ook de eerste keer en dan maak je al eens een fout maar daar leer je dan weer van ;)

de aanpassingen
eerst een kleiner rooster gemaakt dan het kot iets hoger gelegt dan de rooster , ook een schijdingswand voor de bootsman en de botelarei en kombuis ,en een trapje om naar boven te gaan. het groteluik valt net tussen de botelarei en de kombuis.

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Doe je een beetje rustig aan, is bijna niet bij te houden;)

Nee hoor geintje, en een vraag;
De romp ga je die straks volledig beplanken, ik denk dat ik verschillende delen open zou laten zodat je er langs alle kanten een beetje in kunt kijken.

:offtopic:
Ik denk dat hij best mee kan naar de ontmoetingsdag hoor Dirk.
Mijn WvH zet ik een passende stevige doos in voldoende handdoeken.
Als we daar een dikke handdoek opleggen kan de Utrecht daar best met het dek naar beneden opliggen, doos is hoog genoeg en kan er niks beschadigen.

Germt

Doe je een beetje rustig aan, is bijna niet bij te houden;)

Nee hoor geintje, en een vraag;
De romp ga je die straks volledig beplanken, ik denk dat ik verschillende delen open zou laten zodat je er langs alle kanten een beetje in kunt kijken.

Zie bericht #1 ;)

ja ik breng hem wel mee hoor al moet ik hem boven op het dak binden :murder:

er word helemaal geen beplanking tegen gemaakt ook geen dekplanken.
het is gewoon het geraamte met de meest bizondere houten die er in komen.

je gaat er later los door kunnen kijken van boven naar onder en van links naar rechts.

dit model wil ik eerst maken om te zien of mijn plan wel helemaal juist is voor ik aan de andere begin , en er zijn al een paar dingen die ik heb moeten veranderen op de tekening maar het valt tog nog reuze mee wat ik getekent heb en wat ik al gebouwt heb klopt voor 99%.

volgende week ben ik voor een weekje naar engeland dus kunnen jullie ff bekomen ;)

ik heb nog een schotje voor de broodkamer en de kruidkamer geplaatst en daar ga ik het voor het ruim voor laten.
als ik de dekbalken ga leggen moeten er nog wel steunbalken onder komen .
ook ben ik begonnen aan de kleinere tussenbalkjes , dus daar ben ik nog wel ff zoet mee

full

Laatst bewerkt door een moderator:
nee echt niet hoor dit is nog maar de overloop dus alles wat boven het water steekt moet nog gemaakt worden

Back