Provincie van Utrecht 1663 1;48

5 cm dik is op schaal 1 mm.
dit kan ik niet infrezen.
ik ga volgende week nog wel eens een paar trapjes maken in verschillende diktes en vormen maar een s trap is als statietrap tog niet gebruikelijk hoor dit is meer tegen schotten en als er maar een klein trap gat zit anders stoot je u hooft telkens tegen de balken.
dit is bij deze trap niet het geval.
het trap virus is hopelijk niet te besmettelijk :)

dit kan ik niet infrezen
Ik heb de trapbomen ingezaagd met een junior ijzer zaagje.
Zaag blad is o,6 mm.
Eerst heb ik de op de trapbomen de tredes afgetekend 1mm.
Toen er tussen gezaagd en de rest af gevijld

Groetjes,
Houtworm der 1e klasse

het trap virus heeft toegeslagen

004_zpsbf1721d9.jpg

maar ben er bijna.
het gaat de linkse worden met een 2 mm dike wang en 1 mm dikte van trede en breder uitlopend beneden. dit komt het beste overeen met de werkelijke maten.
nu ga ik er nog 1 maken waar de trden iets dichter bij elkaar staan want het is nu iets te veel.

daarna hou ik een uitverkoop van mijn colectie statie trappen :lol:

De linkse is waar mijn voorkeur ook meteen naar uit ging. Wat optrede betreft, Die zit geloof ik tussen 20-25cm dus op schaal 4 a 5mm van bovenkant trede naar bovenkant trede

ben bezig met een doorsnede van de provincie van utrecht
en heb me verschillende figuren aangeschaft voor op de doorsnede te zetten ben dus nog bezig met deze te schilderen
001_zpsad86ac28.jpg

002_zps4a934b73.jpg

003_zpscb171e3c.jpg

004_zpsc68f2f23.jpg

van de doorsnede zelf zal ik binnenkort wel een foto trekken maar ben nog niet erg ver het ruim is nog maar net klaar en ga stilletjes aan aan de overloop beginnen

breng alles wel mee naar barnevelde

ik had al in de loop van het jaar een beetje gedaan maar omdat het zo traag vorderde heb ik het nooit op het topic gezet.
nu heb ik toch weer wat meer tijd en kan er ook aan voort doen.
het ruim zit er dus in en heb net de vloer van de overloop gelegd.
nu gaat er nog een hoop werk in zitten voor ik aan de volgende kan beginnen dus hou ik jullie op de hoogte van de vorderingen.
de doorsnede begint net achter de middenmast zo heb ik het kampanje dek ook nog mee en eindigt juist voor het schot van de hut die er net niet op zit zodat je er door kan kijken
003_zpsa0fd0bbf.jpg

002_zps81e5cdae.jpg

001_zpsce300194.jpg

Ziet er mooi uit Amazone, maar ik vind de keien in het ruim wel erg groot.
Op de Victory lag grind. Dat kon men dan ook nog verplaatsen om om het schip te trimmen. Jouw keien zijn voor een mannetje niet te versjouwen.
Fijner grind lijkt me beter.

jep ze kunnen snachts gaan slapen als ze willen erik ;)

wat de steentjes betreft heb ik 3 verschillende maten geprobeerd en deze vond ik het best ogen en passen. de rotsblokken zijn niet groter dan (20 x 20 cm ) in het echt wat ik toch redelijk passend vond.

Dat gaat weer 'n mooi project worden Dirk, maar wat de keien betreft ben ik het wel met Jan eens, ik denk dat iets kleiner mooier zou zijn.

nog een utrecht maar in een kleinere schaal :mrgreen:
001_zps542b869a.jpg

002_zpsc6852c35.jpg

ben deze aan het maken in speksteen en zou als mal moeten dienen voor zee batles een bord game en daar zijn de schepen 1/500 of 1/600
ik wil er dan een stuk of 10 gieten in rizine en dan nog een schip van 160 voet en een jacht zo dat ik een vloot kan samen stellen van een 20 a 30 schepen.
want je vind geen hollandse schepen in dit game en wil niet echt met de fransen of engelsen spelen :mrgreen:
is nog veel werk aan voor ze kan dienen als mal maar heb vandaag al een begin gemaakt

heel de dag bezig geweest
berghouten in gemaakt zijgalerijen en de doorluchtige wulf gemaakt
002_zps86cc656e.jpg

003_zpsd3c70983.jpg

004_zpsf8a25747.jpg

het galjoen ga ik denk van koperdraad maken of heeft iemand nog andere ideeën hoe je dit het beste kan maken

ja echt blijven drijven doet steen niet hans :)

Back