Provincie van Utrecht 1663 1;48

Volgens mij is de Utrecht kleiner. En de dxf is nog aardig aan te passen om het op minder materiaal te krijgen.

Ik zou zeker contact opnemen met Bob, hij betaalde inderdaad € 77,=
Invl. hout.
Hij woont ook nog eens vlak bij:D

Volgens mij had ik gelezen dat stadslab €40 per uur rekenen.

Klopt, maar dat is als je tijd reserveert (vrijdagen). Tijdens de "vrije inloop" is het gratis (dinsdag middag en donderdag).
Hoe lang je erover doet hangt ook van het materiaal af, en natuurlijk van de ervaring. Berkenmultiplex bijvoorbeeld is vrij hard, en ik moest wel 4 keer snijden voordat ik er volledig doorheen was (6 mm dik). Maar 3 mm "gammaply" (iets van populieren triplex) ging makkelijk in 1 keer.

Dat komt natuurlijk door de relatief zwakke laser bij Stadslab (38 W). Ik vermoed dat Snijlab een aanzienlijk sterkere heeft.

Als ik het zou moeten schatten denk ik dat ik voor een boot als de 7P op 1:77 makkelijk in 1,5 tot 2 uur klaar zou zijn. Een en ander hangt ook af van de hoeveelheid "graveerwerk", zoals bijvoorbeeld spant nummers op de spanten ingraveren.

Groet,

Ad

How ik zag mijn naam voorbij komen

Als ik het me goed herinner kost bij snijlab de grootste plaat 6mm berkenmultiplex iets van 16 euro het snijden gaat op de lengte van de snede (tijd) hoe minder te snijden hoe goedkoper. Als ik jou plannen bekijk lijkt het me voor jou iets goedkoper omdat veel van je spanten vol zijn. Wel belangrijk houd rekening met de breedte van de zaagsnede en vraag specifiek bij snijlab om de reststukjen zodat je die mee krijgt ik moest er ook om vragen bij het afhalen anders hadden ze alleen de uitgesnede stukken opgestuurd

ok kogel is door de kerk en heb iemand gevonden die de hele hap spanten dek en spiegel voor een goede prijs wil lazeren. moet wel zelf voor het hout zorgen.

dit vind ik een mooie prijs en ook wat ik ongeveer in gedachten had. prijs is ongeveer 1/3 van de andere bestekken die ik binnen kreeg.

grondplaat3d_zps7391960a.jpg

ben bezig aan de statie trap maar het valt redelijk tegen omdat de wangen niet recht zijn op het kampanje dek smaller dan op het verdek . maar ben er bijna uit na een hele dag tekenen

dit is de opstelling van de spanten + de bouwplaat

Ik wil er straks óók een:cool:
Kan hij ook dieper (langer) gemaakt worden (2 of 3 spanten erbij)

als ik hem langer maak kom ik aan de schotten van de hut en de stuurhut en kan je er ook niet meer door kijken. maar ik zal de foto eens zoeken wat er dan wel mogelijk is als je er de schotten in maakt en dan hoef je er ook niet door te kunnen kijken .

dit is nu wel een boeg maar je kan het ook met het schot ophangen.

de vraag is of dit iets is wat jullie zien zitten of is het maar niets en beter tog een doorkijk model dat je op de kast kan zetten ?

muur_zpscd0ef39b.jpg

Ik vindt een doorsnede van een "Hollander" schitterend Dirk.
Ik bedoelde eigenlijk íets langer naar voren toe.

Bedoel eigenlijk iets meer "body"
Zoiets als dit, maar dan gewoon dicht natuurlijk.
geeft wat mogelijk heden om meer detail te maken in het ruim:cool:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi trapje :D. Treden zouden dunner mogen, maar het geheel misstaat zeker niet (ik had me er niet aan gestoord als je het niet gezegd had)

toen ik er aan bezig was ik ook niet maar als je dan de macro fotos bekijkt zijn ze redelijk dik.

ga er 1 maken dat iets fijner is aan alle kanten.

Is op een foto altijd moeilijk te zien, maar vondt het wel acceptabel hoor:cool:
We hebben laatst een foto gezien van de doorsnede WASA van Frank, waar de trappen een bocht hadden, zou dat hier ook kunnen zijn geweest.
Ik zie die bocht vaak in veel trappen terug.
Ik kan het natuurlijk mis hebben.

traptreden zitten meestal rond de 4 a 5cm dik. Ik weet niet welke schaal je gebruikt, maar dan is het zo terug te rekenen

Back