Prop balanceren

Heb je een speciale propbalancer? Deze zijn vaak erg handig, zie ook de video van Horizon Hobby: [URL="
balancing[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
en blijf weg bij slechte balancers! DU-BRO is een goede en relatief goedkope .... Velen zijn echt slecht en daarmee maak je het erger ipv beter!

Du-bro er is geen betere!

Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal die van Du-bro kende ik nog niet(waar te koop?)
Heb wel enkele balanceer annex zwaartepunt steunen gevonden o.a van SIG.

De Du Bro is op Ebay te koop :

Du bro prop balancer | eBay

Wel even checken of ze verzenden naar Europa of Worldwide.

Je kan ook de Master Airscrew kopen, die heb ik eveneens :

master-airscrew-ma60422-prop-balancer-559-p.jpg

Werkt ook prima.

Dan heb je een goede balancer, maar wat dan, stukje tape in het midden van het blad, en aan welke kant?
het zware blad aan beide kanten schuren met fijn schuurpapier tot ze gelijk zijn?
Ik doe het laatste maar is dat ook het beste? ...er zijn nogal wat tegenstrijdige adviezen als je her en der leest.

Grtz,
Jan

Wat ikzelf doe en wat veel makkelijker is, is doorschijnende nagellak gebruiken. Net zoveel aanbrengen aan de achterkant van het lichtste blad als nodig. Indien je teveel aanbrengt vaag je het zo weer weg. Nagellak droogt snel en erg hard uit.

In mijn ogen veel sneller, netter en preciezer dan schuren...

Wat ikzelf doe en wat veel makkelijker is, is doorschijnende nagellak gebruiken. Net zoveel aanbrengen aan de achterkant van het lichtste blad als nodig. Indien je teveel aanbrengt vaag je het zo weer weg. Nagellak droogt snel en erg hard uit.

In mijn ogen veel sneller, netter en preciezer dan schuren...
Ivm carbon props doe ik nu hetzelfde... Ga dat bij al mijn props doen, veel makkelijker en het blijft tot nog toe prima zitten...

Ik doe dit al een jaar of 8 zo ondertussen en nog nooit problemen gehad.

Mijn props gaan eerder stuk door andere redenen dan dat de nagellak er af gaat... :(

Net gemaakt, wat afvalhout, asje van ebay, magneetjes ooit ook, per tien.:

IMAG0875_zpsf5407074.jpg

Je ziet het niet goed opmde foto, maar de rechter magneet raakt de as net niet. Hij hangt dus maar aan 1 kant. Vraag me niet precies hoe dat werkt, maar hij draait HEEL licht. En dat is de bedoeling.

Hugo

Magneten willen maar een ding.
Noord en zuid verenigen en niemand die kan dat veranderen, niet moeilijk dat je daar een zwevend gevoel van hebt.

Johan.

En ze werken maar heel kort echt goed zodra de dunne punt door tikken en botsen iets vervormd, werken we zal niet meer goed......Du-bro it is ;)

Fijn apparaat en werkt prima de prop goed gebalanceerd,maar eenmaal op de motor weer grote vibraties,uit wanhoop maar een oude brandstof 3 blads prop erop en tot m`n verbazing weg vibraties??????

Back