Prins Willem

Beste modelbouwers,

Sinds enige tijd volg ik met heel veel plezier jullie bouwverslagen over historische schepen. Ik zie daar veel vakmanschap, kennis, liefde voor het modelbouwen en de historie van de schepen die jullie bouwen. Vriendschap en hulpvaardigheid. Kortom heel plezierig om dat te kunnen volgen.
Ik zelf ben ook een groot deel van mijn leven bezig (geweest) met modelbouw. Mijn eerste zeilboot een BM bouwde ik vlak nadat ik uit militaire dienst was gekomen. Volledig scratch vanaf een tekening die ik ergens had opgedoken. Een mooie teak houten romp met echt lood in de kiel zodat zij kon varen. Daarna van alles met modelbouw gedaan zoals: treinen, vliegtuigen, auto's en motoren en ook houten scheepsmodellen. De Norske Lowe, een botter, Friese tjalk, etc.. en als laatste de Prins Willem. Ik had een tekening van Corel die ik vergroot heb naar 1:75 en daarmee begonnen te bouwen, scratch. Ik heb daarvoor verschillende houtsoorten gebruikt zoals peren voor de huid, kersen voor de dekken, hier en daar wat ebben en ook buxes enz.
Helaas heb ik haar niet verder kunnen afbouwen. De romp is nu zo goed als klaar en de masten en de marsen zijn ook klaar.

Mijn grote vraag is: zou er iemand zijn die haar van mij wil overnemen (gratis) en in staat is haar verder af te bouwen? De tekeningen zijn beschikbaar en ook nog aardig wat klein spul zoals blokken, touw, etc. Graag zou ik wat foto's laten zien, maar ik heb wel wat hulp nodig om dat te kunnen doen. Mocht er interesse zijn dan hoor ik dat heel graag op welke manier dan ook.

Hartelijk groet Jan

Hoi Stephan,
Dank voor je reactie. Ik heb al wat werk van jou gezien en denk dat je in staat bent haar(de Prins Willem) af te bouwen. Ik heb best veel foto's maar weet niet hoe ik die op dit forum kan plaatsen. Wellicht kan ik je via e-mail iets toezenden. Maar dan moet ik ook weer weten hoe dat werkt via dit forum. Ik hoor graag van je.
Groeten Jan

Jan heel jammer dat jezelf niet verder kunt met de prins, maar als je een prive conversatie wilt starten met Stephan, dan klik je zijn naam onder het fototje, en dan krijg je een schermpje.
Daarop staat onder andere " start een conversatie "
Als je daarop klikt, dan kun je een gesprek starten zonder pottenkijkers

AFAAD6C0-9FF0-4054-9686-89E31456F148.jpeg
D1459F88-AF40-4748-B15B-2560B77A3A81.jpeg

Ik vind het een prachtig schip Jean. Zou het best wel een keer willen bouwen. Maar dan helemaal vanaf het begin. Het inhaken in jou bouw ligt me niet zo als je begrijpt wat ik bedoeld.
En wat ik er van zie heb je het tot nu toe echt prachtig gedaan.
Is er nu al een gegadigde voor je?

Ik begrijp precies wat je bedoeld hr. Groenenberg. Ik zou zelf ook niet iets van een ander willen afmaken. Maar gelukkig Jaques is er een andere kapitein gevonden. Jullie zullen t.z.t. wel zien wie dat is geworden en hopelijk de verslagen zien verschijnen. Even geduld nog. Ik ben wel blij dat er iemand dit wil doen en heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen. Het afscheid gaat natuurlijk gepaard met pijn in het hart.
Ik blijf jullie allemaal volgen en jullie werk bewonderen.
Groet Jan

Gelukkig Jan, van die nieuwe kapitein bedoel ik dan, en ik hoop inderdaad dat er een verslag van komt.
Succes verder

Back