Prins Willem, een VOC spiegelretourschip

Jy maak baie goeie vordering Andre. Ek hou ook van die blou op jou bijboot - so dit is goed dat jy n spandabelrige kapitein het !:thumbsup:

De laatste tijd heeft de modelbouw een tijdje stilgestaan. Onze siamese kater Karel werd ziek en we hebben veel dierenartsbezoeken afgelegd. Uiteindelijk bleek Karel een tumor in de buik te hebben dat niet meer te genezen was.
We hebben uiteindelijk de verdrietige beslissing moeten nemen om Karel in te laten slapen.
IMG_0015.jpg

De bouw is inmiddels weer opgepakt en alle drie de masten zijn gereed en staan dry-fit (lees: schots en scheef) op het model.
Het tuigen van het schip kan beginnen, waarbij de masten goed uitgelijnd worden.
IMG_3341.JPG

@Allen dank voor het medeleven.

Het tuigen van de masten is begonnen.

Img_3342.jpg

Er gaat iets mis ik kan de foto's niet meer op de gebruikelijke manier in de post krijgen. Weet iemand hoe dit komt?

Ik koos altijd voor afbeelding invoegen, vulde de URL van de foto in en voegde daarna de foto in. Tot nu toe werkte dit feilloos.

Laatst bewerkt:
@Stephan dank je, dat lukt.

Het tuigen van de masten is begonnen'

IMG_3342.JPG

Alle drie de masten staan inmiddels, voorzien van de hoofdwanten en weeflijnen.

IMG_3343.JPG

Het bouwen gaat opnieuw minder snel dan ik gewoon ben. Dit keer is de reden niet zo droevig.

IMG_3415.JPG

Deze jongedame die sinds zondag bij ons woont vraagt de nodige aandacht.

IMG_3418.JPG

Vaak ligt ze als ik aan het bouwen ben op mijn schoot en vraagt vaak aandacht.

IMG_3425.JPG

En je moet maar zo denken het hoeft morgen niet klaar te zijn.

Laatst bewerkt:
Kijk dat zijn de betere berichten André, maar die kat, zijn speelsheid en dan al die touwtjes.... gaat dat wel goed :eek::eek:

Back