Prins Willem 2 *Zelfbouw* 1:50

Nee de spanten worden niet helemaal op schaal. Dit is niet te doen op deze schaal.

Dit is het idee...
Stern.jpg

Deze zijn ook niet op schaal, maar geeft de technische bouw wel goed weer.

bron afbeelding; Home Page

Dat geeft inderdaad een goed beeld van wat je voor ogen staat. Ga je de spanten nog opbouwen uit meerdere stukken of maak je ze uit een stuk? Dat eerste is wel veel meer werk en waarschijnlijk zien allen echte kenners (hoeveel zijn dat er buiten dit forum?) het verschil.

andy

Ik kwam nog een scratch bouw 1:48 tegen. Geen vergelijkbaar schip, maar het geeft wel een idee wat voor details je met je gekozen schaal kan maken. La Créole Daar kan ik alleen nog maar jalours op zijn.

Dat is echt gaaf. Dat is ook niet iets wat ik zomaar nadoe.
Wat ik wel zie is dat hij van alle gemakken voorzien is. Allerlei vrees, schuur en boormachines enz. Dat maakt alles wel gemakkelijker. ;)

Voor de volgers, ben even niet zo veel verder als mijn laatste post. Zoals ik al had gemeld. Wij zijn nog niet zo lang geleden verhuisd en moet nog veel doen om alles klaar te hebben. Ik ben hier dus weer druk mee bezig. Wanneer ik dat weer zat ben zullen er weer updates komen. Kortom, het project staat niet in de koelkast of iets anders engs. Het is gewoon dat ik nog erg veel te doen heb in de bouwval die wij gekocht hebben. :D

Even terug komen op dit schip en de manier van modelbouw...

de La Créole die Eagter laat zien.. zet mij dan toch echt aan het denken om misschien toch meer op deze manier te bouwen. Vandaar de vraag aan jullie... Wat vinden jullie daarvan.

Dus geen kale ribben om de techniek te laten zien, maar het meer detail. Wel deels de spanten om de techniek en inkijk te hebben. Man, man, man twijfel, kan nu nog overstappen.

Dat vind ik ook een lastige keuze. Zoveel ideeën die niet allemaal in 1 model te vatten zijn. Een middenweg zou nog kunnen zijn om de ene helft te beplanken en de andere kant de spanten in het zicht te laten.

Back