G
Germt
Guest
Die Humbrol 195, is de kleur die je op de bovenzijde van de romp hebt zitten Andy?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
....
Je had het over dun schilderen, is dit dan met veel verdunner?
Zong Melanie vroeger ook al tijdens de 70-ger ‘flowerpower’ jaren: "We’re grow old."@ Ruud
We worden oud:help: ik was het ook al vergeten
@ Frankwin & Germt
![]()
Dit zijn de door mij gebruikte kleuren
Links op de foto de Admiralty Paint (op waterbasis) van Jotika te koop bij oa de Kombuis. Dit zijn de authentieke scheepskleuren. Voor andere kleuren van Jotika zie: Scheepsverf (17) *-*http://modelbouwdekombuis.nl
Een ander voordeel van deze verven is (naast de correcte kleur) dat ze op waterbasis zijn en je dus geen oplosmiddelen inademt :Fade-color en je de kwasten gewoon met water kan schoonmaken
Kleuren (van links naar rechts):
French bleu
Olive green
Matt varnisch
Red ochre
Dull black
Alternatieven (= rechts op de foto):
- Olive green: Humbrol Matt 105 (zijn echt identiek = bovenkant galerij)
- Donkerder groen: Humbrol Satin 195 (onderkant galerij + achterkant spiegel =hekkebord)
- Rode oker: Humbro satin 132 (vrijwel eender)
Huidskleur voor beelden: Humbrol Matt 61
Voor de aardigheid ook nog de door mij gebruikte lijmen:
- rechts een spuit met H...... nee mis :teacher:..... een spuit met houtlijm. Omdat die in een pot met water staat droogt de lijm niet en blijft de spuit open. Ik gebruik houtlijm voor bijna alle houtverbindingen.
- UHU hart voor alle andere lijmverbindingen (bijv hout op metaal) en voor houtverbindingen die een korte droogtijd moeten hebben (bijv de staanders van de reling)
Andy
@Ruud
Laten we die andere Grootmeester niet vergeten.
Namelijk Meneer Germt.
Sorry Andy, dat ik dit toppic combineer met een ander toppic.
Groetjes,
Frankwin