positie motorsteun bepalen..

hallo forumlezers,

ik ben een cougar van protech aan het bouwen, maar de bijgeleverde motorsteun gaat niet perfect samen met een os fs .52 surpass motor, aangezien je hem ondersteboven moet monteren en hangend op de steun met als gevolg dat de throttle-linkage de motorsteun raakt wanneer die opengeduwd wordt door de servo...

dus even een andere steun erop vijzen en ready ? hmm, ...

wat me opviel is dat de voorziene punten om de protech motorsteun te bevestigen serieus naar links zijn gemaakt ( ! bij achteraanzicht !), nu, als ik een andere motorsteun monteer en ervoor zorg dat de as van m'n motor gelijk is aan het punt waar het roer en de stabilo bijéénkomen dan zal dat wel goedkomen zeker ??

weten jullie nog tips / tricks om die motormount op de juiste plek te krijgen ??

THX
&
tot later

tomarrow

ps zijn de meeste motorsteunen al niet voorzien van enkele graden neer- en zijwaartse slag i.v.m. motordomping en gyroscopisch effect ?

De domping en zijwaartsstelling zitten in het motorspant en niet in de motorsteun. Wanneer je de originele motorsteun op de goede plek tegen het motorspant houd en hiervan de hartlijnen overneemt kun je die gebruiken om de vervanger goed te plaatsen.

Bij mijn toestel moet ik de motor op de motorsteun monteren, het toestel verticaal zetten en dan de motor met steun op het motorschot plaatsen. Dan de kap er op en daarna kun je eenvoudig het midden bepalen van de as door de kap.

ok thx guys,

dat neem ik mee als ik morgen verder bouw...

dat verklaart waarom die bevestigingsgaten wat naar links zitten omdat die motorspant wat schuin naar rechts staat waarschijnlijk (moeilijk te zien met het blote oog -> even die vleugel erop jassen om het te checken) om zo uiteindelijk de as van de motor toch mooi in het midden te krijgen met de nodige graden naar beneden en opzij, mooi

thx voor de tips

c ya

Back