Dat het hoog laag voor de hoofdvleugel zit bij een canard dat weet ik ook wel hoor. :lol:
Maar hoe ver 'moet' hij vanaf de hoofdvleugel zitten. En de vleugel heeft een natieve pijlstelling (vleugels naar voren dus).
Ik heb ze nu gepland op de plaats zoals ze bij de x-29 zitten.
http://www.dfrc.nasa.gov/Gallery/Graphics/X-29/Small/EG-0092-02.gif
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/album_page.php?pic_id=601
Maar het probleem is denk ik dat je een enorme uitslag moet geven om een beetje fatsoenlijk hoog-laag te hebben. Tenzij (en nu komt mijn vraag) het aerodinamisch gezien, door de canard of positieve pijlstelling, je veel minder hoog-laag hoeft te geven. Lijkt mij van wel anders zouden ze dat bij de x-29 ook wel gedaan hebben.
Maar is dat eigelijk wel zo of niet??
Maar hoe ver 'moet' hij vanaf de hoofdvleugel zitten. En de vleugel heeft een natieve pijlstelling (vleugels naar voren dus).
Ik heb ze nu gepland op de plaats zoals ze bij de x-29 zitten.
http://www.dfrc.nasa.gov/Gallery/Graphics/X-29/Small/EG-0092-02.gif
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/album_page.php?pic_id=601
Maar het probleem is denk ik dat je een enorme uitslag moet geven om een beetje fatsoenlijk hoog-laag te hebben. Tenzij (en nu komt mijn vraag) het aerodinamisch gezien, door de canard of positieve pijlstelling, je veel minder hoog-laag hoeft te geven. Lijkt mij van wel anders zouden ze dat bij de x-29 ook wel gedaan hebben.
Maar is dat eigelijk wel zo of niet??