Polystyreen verstevigen....

Ik heb hier (in Hamburg) geprobeerd Depron en/of Selitron te vinden...helaas vergeefs. Heb nu een paar platen Polystyreen gekocht (4mm). Nu denk ik dat een stabilo enkel uit 1 stuk 4mm plaat niet stevig genoeg is...

Is het hier raadzaam om het stabilo te construeren met liggers en dergelijke en dan bespannen of zo? Vroeg me af of een laagje epoxy over 't stabilo een oplossing is?

Thanks.

In Duitsland moet je bij de zaken zijn die behang verkopen .
En geen selitron nemen maar depron .

Depron modellen worden normaal nooit bespant .
Is wel mogelijk omdat depron 150 graad wel kan hebben.

Liggers uit carbon kan je plaatsen waar bv. de roeren aan het stabilo zitten .

Een laagje epoxy over depron brengt alleen maar gewicht .

Wat voor model wil je bouwen uit depron ?

Mvg Johan

Mocht je ook geen koolstof hebben. Vroeger deed ik dit met 1,5mm balsa stripjes op de achterzijde van het stabilo en kielvlak en bv 3x 15mm op zn kan in de vleugel (profielvleugel)

Niet zo sterk als koolstof maar kwa gewicht zal het niet veel uitmaken.

Laatst bewerkt:
Levert een epoxylaagje zoveel extra gewicht op?

Ik las in het duitse blad Foamie dat Oracover nu ook coverlijm heeft voor Depron en Polystyreen achtige materialen. Zag er in de review goed uit...

Anders bestel ik toch nog 6 mm Depron. Is volgens mij steviger dan het spul wat ik nu heb.

Ik wil er overigens een (aangepaste) Charter van bouwen, op 60% van het origineel.

Bedankt voor de reacties.

gr.
Dennis

Levert een epoxylaagje zoveel extra gewicht op?

Ik las in het duitse blad Foamie dat Oracover nu ook coverlijm heeft voor Depron en Polystyreen achtige materialen. Zag er in de review goed uit...

Epoxy brengt alleen gewicht als je er geen glasmat bij doet .
En dan kan je gelijk balsa nemen .

2x 3mm depron op elkaar met bruislijm en aan de scharnierkant een strookje glasmat van 2cm breedte en de scharnieren er ook gelijk mee tussen .

Dit laten drogen over nacht tussen 2 planken met een beetje gewicht er op .

Oracover kan je zo op depron gebruiken , heb je geen extra coverlijm voor nodig .

Mvg Johan

Back