Plotselinge D60 dood!

Had ik mijn mond maar gehouden in het draadje "welke accu gebruiken jullie".
Laatste week, natuurlijk in de lucht, gaf een D60 servo plotseling geen reaktie meer! Servo uit mekaar gehaald, tandwielen waren in orde en het elektromotertje liep ook nog dus waarschijnlijk de elektronika stuk! Naja dat kan gebeuren maar vandaag hetzelfde met mijn andere DLG, weer midden in een vlucht plotselinge dood. Van dit servo heb ik nog geen pathologisch rapport!
Vraag aan jullie: Is dit bekend van de Dymond D60 servos?
 
Hey Domi,

Wat Kak om te horen. Nog nooit ervaren gelukkig, heb er toch veel in gebruik (al jaren)
Hoe is je setup in je Dlg?
je connector tussen je kist en vleugel?


Lyckele
 
Hey Lyckele,
Setup in mijn 2 kisten totaal verschillend. Eenmaal normale servo stekkers en de andere heeft een 4punts stekker: plus, min, en twee voor impuls.
Groet
 
toch vreemd dat er zo 2 op korte tijd sterven... krijgen ze niet te veel voltage binnen? mss is er wat mis met het omvormen? eens doormeten kan wat aan het licht brengen!
 
Ik heb in DLG's ook de D60 gebruikt op de ailerons. Prima, nooit problemen. Ook bij de laatst gebouwde kist koos ik voor D60 omdat ze 8,4V kunnen hebben en ik op die manier geen voltagebooster hoefde te gebruiken.

Deze twee die er nu inzitten is een ramp. Ietsje speling op 1 servo, continu brommen ook al loopt de aansturing erg soepel. Slechte neutraalstelling en ik moet soms wel 3 tikken trim geven om uitslag te merken. Dan verspringt de servo ineens 1mm.
Dit gebeurd ook zonder belasting.
Ze gaan er uit en er komen Graupners is Grrrrrrr
 
@ theo, vreemd dat je dit voorhebt? er moet toch een reden voor zijn waarom die van domi ineens dood vallen, en die van jouw ineens vreselijk presteren.

ik heb niet te klagen tot nog toe over de Dymond servo's.
 
Het verre barre Noorden

Begrafenis, als jij eens eindelijk naar het noorden dlg'en komt en we samen een duvel opzoeken:D

Deau-mie-nike :Het enige lichtpunt is deze barre Noorderlijke regio is nen Duvel. Ek zijn akkoord. Maar 700 kilometers of meer plus hetzelfde terug is van het goede teveel, tenzij de organisator een kast Duvels aanbiedt :D

Vandaag bvb vanuit Lyon beroepshalve op en af naar Montreux : paf 600 kilometers !!! En het toppunt : geen Duvel bij mijn aankomst.:confused:

Zolang de selektie van de Belgische ploeg over het gehele seizoen gespreid wordt maakt het voor mij geen zin om mee te doen. En als er een inter gepland wordt, blijkt Herentals ook al goed. Waar zijn me dan mee bezig ? Monopoly ?:sleeping:

De enige internationale vlieger die ik ken is Loet - zonder zijn lieve Helle te vergeten - de andere topguns zijn te gelimiteerd in tijd en geld om van het F3K Vliegen een internationaal gebeuren te maken. Voor mij blijven ze dus "waterpistolen" ipv Topguns.

Straffe taal hé jongens, OK maar intussen zeg ik de waarheid. Wie is er geselekteerd (Belgische ploeg en Kaasboerploeg)voor de EK in de UK volgend jaar overigens ?

Yves
Je suis capable du meilleur et du pire. Mais dans le pire je suis le meilleur:worship:
 
Hallo Yves, komt ge ook als ik u ene kast Duvels aanbiedt;)
Het is de vraag in wat u het beste bent: ene kast Duvels leegmaken?
Groet
 
Duvel lost alle D60 problemen op

Hallo Yves, komt ge ook als ik u ene kast Duvels aanbiedt;)
Het is de vraag in wat u het beste bent: ene kast Duvels leegmaken?
Groet

Nou Domi, als we samen een kastje Duvels leegmaken springen al jouw D60's terug aan. Alive and kicking !

Groetjes van tussen de Franse koetjes,

Yves
 
Laatst bewerkt door een moderator:
jup, laatst ook bij mij een spontaan defect gegaan in de vleugel. niets aan te doen verder. Gewoon rechtstreekt op 2s lipo.
 
En ja hoor vandaag mijn 3de D60 plotseling dood, ze gaan fijn een na de ander stuk. Gelukkig heb ik mijn DLG nog heel beneden gekregen.
Nou ik heb het wel gehad met die D60´s
Of is er soms iemand met voodoo bezig en steekt een naald in stro servos!:murder:
 
Laatst bewerkt:
#Hoeveel jaar heb je die servo's nu in gebruik?
Ongeveer 2 jaar!

#Ik ga overschakelen op de graupner 427's
Yep, ik ook 427 of 428

In Swalmen had ik behoorlijk flutter op de ailerons! Ik heb de servohoorntjes vernieuwd omdat die definitief te dun waren. Ik dacht daarmee is het opgelost! Het is in ieder geval veel beter maar er is zelfs speling in het servo zelf! Daarom mss 428 met metale tandwielen, echter het eerste tandwieltje(ritzel) is helaas ook uit kunststof!
 
hey domi, wat een dikke kutzooi heb jij voor :(

allemaal in hetzelfde toestel? zelfde kanaal? of alles verschillend?

het is echt wel merkwaardig dat ze alle 3 de geest geven. moet echt een oorzaak achter liggen...
 
Back
Top