Plaatsen van servo's

• Topicstarter Topicstarter Bjiwke
  • Startdatum Startdatum
B

Bjiwke

Guest
Hallo,

deze winter ga ik een eigen vliegtuig (model) bouwen. Nog in twijfel of het een stuka of een fokker D21 zal worden.
Het zal mijn eerste keer zijn dat ik een vliegtuig bouw, zowel als rc maar ook als model.
Wat ik me vooral nog afvraag is hoe ik de flaps installeer en hoe ik de servo's kan aansluiten? Vierkanaals? Vijfkanaals? Welke servo's? Motortype?

Nog een heleboel om uit te zoeken, maar ik kom er wel. Volgende week begin ik aan een stuka 1/32 om eens te oefenen. Kwestie van de voeling met balsa onder de knie te krijgen. Vermoedelijk zal ik deze plannen uitvergroten tot 1/10 en zo verder werken.

Alle tips zijn welkom!

Kevin

Leuk project, ga ik volgen, wordt een knaller. Corsair F4 heeft net als Stuka ook van die mooie knikvleugels. Wat wordt de uiteindelijke spanwijdte? Elektro of brandstof?

264px-StukaRA.jpg
264px-Corsair_Barth.jpg
250px-Fokker_D.XXI.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi Kevin,
Prachtig idee maar misschien een beetje hoog gegrepen....
Het is nu alsof je zegt: hallo ik heb het nog nooit gedaan maar ik wil een huis zelf gaan bouwen. Hoe maak je eigenlijk een dak? En muren?..........daar zijn ook honderden manieren voor.

Als ik jou was zou ik eerst eens een paar bouwdozen proberen. En anders op zijn minst naar een modelbouwclub/vliegveld gaan en héél veel modellen goed bekijken en je dingen uit laten leggen want via een forum is dat wel erg moeilijk.

Hoi Kevin,
Prachtig idee maar misschien een beetje hoog gegrepen....Het is nu alsof je zegt: hallo ik heb het nog nooit gedaan maar ik wil een huis zelf gaan bouwen. Hoe maak je eigenlijk een dak? En muren?..........daar zijn ook honderden manieren voor.

Als ik jou was zou ik eerst eens een paar bouwdozen proberen. En anders op zijn minst naar een modelbouwclub/vliegveld gaan en héél veel modellen goed bekijken en je dingen uit laten leggen want via een forum is dat wel erg moeilijk.

Hierin heeft Arjan gelijk...
Een Stuka is al géén makkelijk model om te bouwen. :nooo:

>>> Hier heb je al leesvoer over de Stuka :smile:

bouwverslag-2-x-ziroli-1-5-ju-87-b1-stuka

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Bedankt voor de reacties, heb het topic van de stuka doorgenomen en idd ziet er niet makkelijk uit. Ik begin alvast met een Guillow modelletje en daarna zie ik wel. In ieder geval zal ik nog heel wat mogen opzoeken en bekijken. Ik ga een dezer eens langs op de vliegclub hier niet ver vandaan en win wat info in.

klaarblijkelijk heb ik te hoog gegrepen. Is er een model dat jullie aanraden om mee te starten?

Kevin

Inderdaad ga eerst maar eens op bezoek bij clubs in je omgeving en vraag wat raad, vraag ook eens te mogen sturen met een beginnerskist (vliegt er altijd wel één rond) en ervaar dat het best tegenvalt....

Ik heb nog een Snoopey, stabiele beginnerskist en bestuurbaar over twee assen (hoogte+richtingsroer).
Mag voor 100,= weg.

Succes!

Jan.

Back