Pinas van Witsen

Nog even een kleine update voor het weekend.
Een paar zeiltjes en de beide ankers zijn nu gereed, weet nog niet of ik de andere twee anker ga maken want dan wordt het wel erg druk aan dek eerst maar eens verder bouwen en dan weer even opnieuw bekijken.
P1010362.JPG

Stukje rondhout schuren op juiste dikte( bij mij 1,5 mm) Dan in de proxxon boormachine en met een klein vijltje in model brengen ik gebruik driehoek en rond het onderste gedeelte ib bij mij 0,7 mm .
Zal een paar foto's proberen te maken.
Gebruik het liefst hout met een fijne nerf , zoals buxus maar appel gaat ook goed.
groet Cees

Cees,
Dat plaatje met al die gaten, waar gebruik je dat voor? Om de diameter te meten of om er nog iets af te schrapen? Meten kan toch ook met je schuifmaat?
En tot welke uiteindelijke diameter kom je dan?

Dit is een verzinkte plaat waar ik vele gaatjes van verschillende maten. Eigenliijk voor de maat maar als de maat dichtbij is schraapt die het rond op maat maar dit gaar ok wel eens mis.
De gaatjes gaan tot 0,5 mm

Hallo het heeft even geduurd maar ik heb nu bijna alle korfijnagels gereed. Al zag ik op de foto dat er alweer twee gebroken waren dus die moeten nogmaals. Tevens een aantal figuren op het galjoen gemaakt en geplaatst. Tussen de bedrijven door nog steeds bezig met de zeilen.
Ik hoop dat jullie het leuk vinden.
P1010406.JPG
P1010408.JPG
P1010409.JPG
P1010411.JPG
P1010406.JPG
P1010408.JPG
P1010409.JPG
P1010411.JPG

Back