Peters hermione la fayette

Even een kleine update van een mislukking, ik zou de spiegelplaat wat aanpassen, Artesania had een spiegelplaatje er bij gedaan van een heel dun stukje triplex, 2mm.
Dit spiegelplaatje heb ik overgenomen op een stukje triplex van 3 millimeter, en de ramen, en de gaten die op het dek horen te zitten, heb ik daarop afgetekend, maar dan met een ronding, zoals op de replica ook zit..
Eerst heb die gaten geprobeerd te maken met een diamantschijfje, maar voordat die door het hout heen was, zat ik aan de randen van het gat. Dat wou dus niet.
Daarna heb ik een freesje er in gezet, maar die slaat de bovenste laag van het triplex weg op de kleine randjes die moeten blijven staan, dus dat is ook een knoeierij van niks.
De volgende poging wordt om de raamwerken er helemaal uit te zagen, en dan nieuwe staanders plaatsen.
Als dat ook niet lukt, dan kan altijd nog het originele spiegelpaatje er nog op, maar daar heb nu nog niet zo veel zin in.
Op de foto aan de rechterkant het originele plaatje, en links het plaatje met de afgetekende gaten, en het mislukt freeswerk.

Modelbouw is soms tobben en vaak als je er wakker van ligt

Ik moet zeggen dat ik van de scheepjes niet heel gauw wakker lig Hans, zoiets probeer ik in de wakkere uren te bedenken :rolleyes::rolleyes:

En net was ik het even vergeten, maar ik heb verse zeeduivel op de bouwplank. ( dit was wat mijn directie geregeld had )

DSCN4365.JPG
DSCN4366.JPG

Ik moet zeggen dat ik van de scheepjes niet heel gauw wakker lig Hans, zoiets probeer ik in de wakkere uren te bedenken :rolleyes::rolleyes:

En net was ik het even vergeten, maar ik heb verse zeeduivel op de bouwplank. ( dit was wat mijn directie geregeld had )

Bekijk bijlage 447975 Bekijk bijlage 447976
Een mooie hoor Peter jullie nieuwe huisduivel!
Veel plezier er van. Ik probeer ze juist af te leren dat ze onder geen beding op de tafel mogen.

Modelbouw is soms tobben en vaak als je er wakker van ligt krijg je ineens een mooie ingeving hoe je Iets ga aanpakken.

Dit is ZO WAAR! - Een behoorlijke wijsheid!

Vechten tegen de bierkaai is niet nodig Hans, je weet toch wel dat jij maar een dienaar van de poezen bent??
Een hond heeft een baasje, een kat heeft een dienaar

Vechten tegen vierpotige katers en admiraals is een futiele exercise ! :D Maar de nieuwe aankomeling is prachtig en nuuskierig!

Het spiegelplaatje heeft zijn raamwerkjes er intussen inzitten, de gouden tip van @Herby63 was om de randjes in te snijden, maar dat bleef nog een knoeierij van niks, met de freesjes die ik heb, maar na een paar knoeigaten gemaakt te hebben, was ik er flauw van, ik heb kleine gaatjes geboord, en de ouderwetse figuurzaag gepakt dit alles onder toezicht van verse zeeduivel

Hierna moest het plaatje de ronding van de Hermione krijgen, dus het plaatje even onder de kraan gehouden, en daarna vast geklemd op de Hermione.

Vanochtend heb ik hem losgemaakt, en hij bleek de ronding weer iets terug te veren, dus nu ga ik de ronding iets groter maken met wat steun balkjes, en dan nog een keer.

Tot de volgende keer

Mooi gelukt Peter, maar met 'even' onder de kraan houden werkt niet. Om het hout te buigen moet het wel even weken in water, pas wel op dit gaat niet met triplex, dat moet je droog verlijmen en vast klemmen.

Back