Peters hermione la fayette

De laatste update was alweer 3 week geleden, maar dat komt een beetje omdat ik niet heel veel bouwtijd over heb, als ik even bezig ben, dan komt eerst de witte zeeduivel even langs, die moet even weten wat ik aan het uitspoken ben, en of er geen langere plankjes in de buurt zijn.

En als dat geregeld is, dan komt de rooie duivel even langs om te controleren of ik mijn haar wel gewassen heb

En als dat dan geregeld is dan hoop ik dat de andere 2 duivels niet meer langs komen.

maar goed, volgens de bouwbeschrijving zou er in de kuil een tweede beplanking komen, van 0,5 millimeter dik, maar als ik de foto's zie van de replica, dan is de scheepshuid veel dikker, dus ik heb daar 2 millimeter plankjes opgezet.

Daarna heb ik tussen twee spanten eerst een plankje gemaakt om de insteekkanonnen op te plaatsen, buiten de bouwbeschrijving om.

Want inplaats van de kanonnen van het pakket ( a ) komen de instekers ( b ) van onze admiraal erin, dat vind ik toch veel mooier. het kanon ( c ) is het kanon op rolpaard in de kuil.
deze is nog wel orrigineel, maar er zit nu nog wel wat verschil in de instekers en het kanon in de kuil. Misschien dat ik daar ook nog iets aan ga doen

Dat was het weer voor deze ronde, nu eerst de voorzieningen voor alle insteek kanonnen maken.

Laatst bewerkt:
Kanon B is toch wel veel en veel en veel mooier dan het orgineel welk meegeleverd is. Mooie upgrade Peter:thumbsup:

....instekers ( b ) van onze admiraal erin, dat vind ik toch veel mooier. het kanon ( c ) is het kanon op rolpaard in de kuil.
deze is nog wel orrigineel, maar er zit nu nog wel wat verschil in de instekers en het kanon in de kuil. Misschien dat ik daar ook nog iets aan ga doen

Beschikbaar:

44615DDC-EE0C-42B1-9E86-61524E2F42DA.jpeg

@Ronk De matrozen staan in de rij Rijk een beresterk schip is dit, er heeft een zeeduivel van 7,5 kilogram bovenop gestaan, en het geschutsdek zit er nog steeds in.

@Michiel fritz dank je wel michiel, dit is zeker bouwen met afleiding :rolleyes::rolleyes:

@Jaques dank je wel Koos, dat ziet er echt beter uit, en ik verwacht dat ik nog wat meer van dat ijzeren spul ga vervangen

@Hans Groenenberg Dank je wel Hans, ik hoop nog wat meer verbeteringen te maken.:D:D

@*Hans* Je krijgt binnenkort een mailtje van me Hans, ik heb nog wat meer op mijn verlanglijstje staan, o.a. wat hout om een paar slooiknieën te maken en iets voor wat snijwerk:D:D

Even een kleine update, klein, want er zijn natuurlijk ook andere hobby's die af en toe de kop opsteken, maar er is dan toch iets gebeurt.
Ik heb achter alle instekers een plankje gezet, om de instekers in te monteren, dit moet nog zwart geschilderd worden, maar even de kanonnekes geplaatst om te zien hoe het eruit gaat zien.
Sommigen moeten iets in de hoogte aangepast worden, maar ik vind het er heel redelijk uitzien.

En nu nog een paar foto's, gewoon omdat het kan:D:D

Zo en nu ga ik eerst een verlanglijstje voor de admiraal maken, dan kan ik daarna weer verder.

Iedereen een fijn weekend toegewenst, en tot de volgende keer.

Back