Peters hermione la fayette

Bedankt voor het compliment Heinrich, dit is Sapellie hout wat op dit scheepje komt.
De kleurverschillen komen o.a. doordat de eerste huidgangen al een paar jaar op het schip zitten, maar dat trekt waarschijnlijk nog wel weg.

Ik heb de huidplanken van de Hermione erop, en een eerste schuurbeurt heeft ze ook gehad, maar omdat de lens onverbiddelijk is, heb ik een paar foto's gemaakt, en ze staat er nu zo bij

Het zal duidelijk zijn dat ik dus nog niet klaar ben met het schuurpapiertje, een groot deel ziet er redelijk tot goed uit, maar er zijn ook nog wel wat plaatsen waar wat verder geschuurd mag worden, hoewel het er vrij redelijk uit ziet als je haar in de handen hebt.

Tot een volgende keer dus maar weer.:bye::bye:

@TIMBERWOLF bedankt voor het compliment Timber.

@Heinrich bedankt voor het compliment Heinrich, en ja, dit is een mooie kleur, maar zij komt straks in de kleuren van de replica, dus die mooie houtkleur raakt helemaal weg.

Om nu te voorkomen dat ik weer in de winterslaap lijk te vallen, even een kleine update.
De bakboordszijde heb ik nu gesloten, en ze heeft een eerste schuurbeurtje gehad, ik ben er content mee.
De laatste plankjes heb ik wel wat in een vreemd model moeten schuren , om niet in splinters uit te komen. De foto's zeggen wat dit betreft genoeg denk ik.

En nu moet de stuurboordzijde dicht gemaakt worden, die gaat denk iets makkelijker, want die heeft wat minder ver uiteenlopende maten, maar die is dus voor de volgende keer.
prima toch!!!!!:thumbsup:

De Hermione heeft nog even een stukje schuurpapier gevoeld, en het ziet er nu beter uit, hier komt even een foto van de derrière

Daarna ben begonnen aan de kanonspoorten, het is nog niet heel gemakkelijk om met anderhalf oog die poortjes er netjes in te krijgen, dus dit kan nog wel een poosje duren.

Verder nog even een kiekje om te laten zien hoe gigantisch groot deze kanonnekes zijn, ze zijn zo groot dat ik niet verwacht hier veel talies e.d. op te zetten, want dat is al gauw te veel lijkt mij,
een oogboutje is al snel net zo groot als de geschutsloop tenslotte

Tot een volgende keer.

Peter we hebben geen haast, we zitten droog en goed en volgen rustig jouw vorderingen. Die er prima uitzien overigens :thumbsup::)

Met 1½ oog is het rommelen man maar hij wordt wel mooi Peter!
Lekker biertje er bij en een sigaar en lekker rustig verder :D
Grz,

@Jaques Ja, dit wordt de strijd der giganten, zo groot zijn ze.

@CXello jazeker, een lekker hertogje, de sigaar is in de ban gedaan, nu alleen af en toe nog een sigaretteke, en lekker rustig doorprutsen, dan komen we er ook wel weer

De kanonspoorten zitten er in, er zijn een paar die nog wat bijgewerkt moeten worden heb ik gezien, maar ook dat gaat weer goed komen.
Aangezien er geen kozijnen in komen, ga ik de scheepswand aan de binnenkant nog verdubbelen, dan lijkt het iets meer op de juiste dikte.
Bij de boeg moet aan elke zijde nog een poort komen, maar ik moet eerst eens uitvogelen waar ik die precies ga maken, want die moet onder de kraanbalk en regeling komen, en aangezien de hoogte van de scheepshuid niet helemaal in de juiste verhoudingen is, moet ik dat uitzoeken, hier een paar foto's hoe ze er nu bijligt.

Back