Peters hermione la fayette

You are being supervised by a lood-oog! :rofl:

DSCN4026.png

You are being supervised by a lood-oog! :rofl:
@Heinrich yes getting ready to attack my wood:eek::eek:

Waar zijn je baard, pijp en hoed?

@Mees Ippel Af en toe moe het aanzicht gewijzigd worden Mees, de baard eraf en de pijp in het rek, terwijl de hoed gewoon netjes aan de kapstok hangt;)

Die liggen nog op het nachtkastje

@Ronk , dat zal iets van een generatiekloof zijn Rijk, ik leg pijp en hoed nooit op mijn nachtkastje, weet je wel hoe zo een pijp stinkt???:hammer::hammer:

Let me explain.:rofl: "Lood-oog" is an old Afrikaans word used in shipping terms for someone who is squint / scheel. According to superstition, this was very bad luck and such a person would not be allowed on a ship. Over the years, the word has changed its meaning - today it simply means that to watch or observe very closely.:)

@Heinrich , thanks for the explanation Henrich, i already suspected something like that, and you where right he observed me for a few minutes, and then , suddenly, the wood was his:eek::eek:

Het heeft even geduurd, en dit verslagje stond alweer op de derde pagina, maar ik heb er dan toch weer een paar planken bij op zitten, Mede dank zij @*Hans*
Ik had natuurlijk weer veel eerder naar mijn directievleugel moeten luisteren, maar het moest eerst weer een zootje lelijke woorden kosten voordat ik Hans een mailtje stuurde.
Ik had 3 planken achter elkaar die net zo bros waren als de beroemde repen waar Adele in haar badkuip reclame voor maakte, voordat ik het helemaal zat was.
Maar de plankjes die ik nu van Hans gekregen heb zijn vele malen beter.
Bedankt Hans :worship::worship:
Hier een paar foto's, zoals het schip er nu bij ligt, de volgende update komt wanneer de scheepshuid gesloten is, anders wordt het eentonig.

Tot de volgende keer.

Ha die Peter is uit zijn winterslaap gekomen, we gaan er weer voor zitten tot hier ziet het er weer allemaal strak uit, complimenten :thumbsup::thumbsup:

@*Hans* ze zijn echt vele malen beter dan de plankjes die ik had Hans :):), want die leken wel uit de afvalbak te komen:(

@Flying Scotsman Tuurlijk Henk, die prutsen we gewoon weer dicht, daar zien we straks niks meer van :):)

@Jaques jawel de winterslaap is voorbij Koos, bedankt voor het compliment.

Om nu te voorkomen dat ik weer in de winterslaap lijk te vallen, even een kleine update.
De bakboordszijde heb ik nu gesloten, en ze heeft een eerste schuurbeurtje gehad, ik ben er content mee.
De laatste plankjes heb ik wel wat in een vreemd model moeten schuren , om niet in splinters uit te komen. De foto's zeggen wat dit betreft genoeg denk ik.

En nu moet de stuurboordzijde dicht gemaakt worden, die gaat denk iets makkelijker, want die heeft wat minder ver uiteenlopende maten, maar die is dus voor de volgende keer.

We houden je wel wakker Peter :D, ziet er toch allemaal heel erg goed uit:thumbsup:

Back