Het was al weer een poosje geleden, want ik heb nogal wat lopen te knoeien om alles een beetje leuk er op te krijgen, maar van de valse kiel heb ik intussen een flink stuk afgeschuurd aan de zijde van het roer, aan beide zeiden een royale millimeter en aan de zijde van de scheg heb ik ook wat weggehaald, zodat ik de plankjes daar ook wat tussen de scheg en de valse kiel in kan laten vallen.
Alleen het gaat allemaal niet heel erg snel, want ik krijg vrij veel bezoek van de zeeduivels.
Hierna heb ik de zandstrook geplaatst, en de torderingen heb ik met de plankenbuiger erin gemaakt.
Bij het pijltje ( a ) is trouwens nog te zien dat er aardig wat verschil zit tussen de kiel en de scheg.
De scheg eindigt met een hoogte van 4 millimeter, en bij Artesania dachten ze, laten we de kiel 5 millimeter hoog maken, dus dat behoeft nog enige aanpassing.
Dat ging zo mooi, dat ik de volgende plank ook zo zou gaan doen, maar toen ik aan de roerzijde bezig was zij het plankje "Pats ", en dat ging dus niet door.
Ook de tweede poging zei "Pats ", dus toen de plank 15 minuten in water, erop geklemd, en na droging zou ik hem erop plakken, en hij zei verdulleme weer "Pats ". Ik zal hier niet herhalen welke woorden er toen door de kamer heen vlogen, maar vriendelijk was het niet.
Uiteindelijk heb ik een mooi plankje uitgezocht, 30 minuten laten weken, en toen na droging geplakt.
Dus de vierde poging lukte.
Nog even een boven aanzicht.
En daar de volgende weer 30 minuten weken, en die ligt nu lekker te drogen op de Hermione. Hier komt nu ook de eerste insteker in, want ik moest hem aardig forceren om ze tegen elkaar aan te krijgen