Peters hermione la fayette

Mooi gerepareerd Peter. Ik ken dat soort "zeeduivels", die lopen hier ook rond. Ben je met een lang latje bezig wordt je in de flanken aangevallen omdat ze dat latje willen hebben. o_O

Ja, met iets langere latjes, zo ongeveer langer dan 5 centimeter moet je heel voorzichtig zijn met rondzwaaien, want ze hebben het gelijk in de gaten, er is altijd wel 1 die alert is :cool::cool:

De afgelopen week heb ik de ondermasten gemaakt van de Hermione, zodat ik even kan zien of de breedtes en de lengte van de rusten een beetje redelijk bedacht zijn door de fabrikant.
dat lijkt zo te zijn, alleen de bezaansrust maak ik denk ik iets langer.
Ze staan er nu zo in, ze staan heel aardig in lijn, alleen de bezaan heb ik een paar centimeter langer gemaakt, want die vond ik wel heel erg kort worden als ik de tekeningen zou volgen.

DSCN5162.JPG

DSCN5165.JPG

De nommerstukken zouden van 1,5 mm triplex zijn, maar die heb ik uit een plaatje hout gesneden, dat vind ik toch mooier als die triplex randjes.
Ook heb ik ze wat grootte verschil gegeven, want Artesania had ze alle 6 even groot gesneden. Verder volg ik de masttekeningen wel zoveel mogelijk, in het kader van het beschikbare materiaal

De afgelopen week heb ik de ondermasten gemaakt van de Hermione, zodat ik even kan zien of de breedtes en de lengte van de rusten een beetje redelijk bedacht zijn door de fabrikant.
dat lijkt zo te zijn, alleen de bezaansrust maak ik denk ik iets langer.
Ze staan er nu zo in, ze staan heel aardig in lijn, alleen de bezaan heb ik een paar centimeter langer gemaakt, want die vond ik wel heel erg kort worden als ik de tekeningen zou volgen.

Bekijk bijlage 519145

Bekijk bijlage 519146

De nommerstukken zouden van 1,5 mm triplex zijn, maar die heb ik uit een plaatje hout gesneden, dat vind ik toch mooier als die triplex randjes.
Ook heb ik ze wat grootte verschil gegeven, want Artesania had ze alle 6 even groot gesneden. Verder volg ik de masttekeningen wel zoveel mogelijk, in het kader van het beschikbare materiaal
Dat geeft gelijk een heel ander beeld, Peter. Een beetje eigen inbreng is nooit verkeerd.:) Ziet er netjes uit.
Gr. Peter

Dat ziet er sjiek uit Peter,

Bedankt voor het compliment Piet, ik doe mijn stinkende best om er een leuk schepje van te maken :rofl::rofl:

Dat geeft gelijk een heel ander beeld, Peter. Een beetje eigen inbreng is nooit verkeerd.:) Ziet er netjes uit.

Ja, dat klopt Peter, een mooi stukje hout ziet er veel beter uit als een blok ijzer met wat triplex er onder:):)

nauw schiet de tuigage lekker op! Ik ben blij om te zien dat Clyde's "lunchschade" zo mooi is hersteld - voorwaar een zeeduivel!

De zeeduivel, daar heb je gelijk in, maar de tuigage, die komt nog niet aan bod mijn vriend, eerst moet de romp afgemaakt worden, en de boeg daar hik ik nog wat tegen aan, dat moet ook weer een eigen bedenksel worden helaas :eek::eek:

nog eens een wat persoonlijker aanmoediging schrijven in plaats enkel op de leuk knop te rammen.
Alhoewel veel aanmoediging lijk je niet nodig te hebben om dit prachtig werk af te leveren.
Die zeeduivels maken het toch regelmatig een beetje te bond heb ik het vermoeden.

Afgelopen week zijn de rusten gemaakt, en ze zitten op dit moment nog dry-fit op de Hermione.
Ze zijn nog niet helemaal klaar, de steunen moeten nog een beetje behandeld worden met een freesje, om ruimte te maken voor de juffers, maar dat lukte mij in de vingers niet, ze moesten eerst vastgeplakt worden.
Ze zijn namelijk maar 5 mm lang, en 2,5 mm hoog.
Hier zijn een paar plaatjes

DSCN5185.JPG

DSCN5187.JPG

DSCN5191.JPG

Wat een prachtige Kerskaartje mijn vriend - alleen moontlijk met zo een mooi schip as focuspunt. Ik kan maar net @pietsan Piet se woorde beaam met de beste wense aan jouw en Marijke tijdens de feestdagen. Jouw vriendschap en support ook op SOS word hoogs waardeer!

Back