Peter's dwarsdoorsnede van de 17de eeuwse Pinas

Even een kleine update.

Mijn admiraal is weer wat mobiel, en ze scharrelt weer in de kamer rond, dus ik kan weer een beetje modelbouw doen.
Veel is er niet gebeurt, maar hier is eerst een foto van de ladder die het ruim in gaat, die was ik de vorige keer vergeten.

DSCN5748.JPG

Hierna ben ik wat met de deur van de kombuis aan het spelen geweest, aangezien ik zowel op dit forum als op het Amerikaanse SOS forum een aantal leuke, en werkende scharnieren had gezien, moest ik natuurlijk ook een schot wagen, en ik heb nu scharniertjes op de kombuisdeur zitten, het is nog niet af, het deurtje moet nog wat bijgewerkt worden, en de scharnieren zijn wat groter dan volgens de schaal zou moeten, maar dit heb ik ervan ervan gemaakt.
Kleiner kan ik ze niet krijgen.

DSCN5740.JPG

DSCN5744.JPG

Tot een volgende keer maar weer

Ik meende werkelijk dat ik een update hier neergezet had over de reden dat ik hier zo stil was, maar ik zie dat die intussen ook al weer verdwenen is.
Misschien dat een moderator mij dit uit zou kunnen leggen??

Diegene die hierop gereageerd hadden, die wil ik bij deze bedanken voor hun reacties, ik kan helaas niet meer achterhalen wie dit geweest zijn..

En ik kan vertellen dat mijn Admiraal na een aantal heel kritieke dagen in het het ziekenhuis, intussen weer thuis is, en ze is weer heel langzaamaan aan het opknappen. Ik hoop dat dit zo doorzet.

In het afgelopen halfjaar ben ik wel af en toe wat met de dwarsdoorsnede aan het werk geweest, en ik heb hier nog een aantal foto's van de stand van zaken

DSCN5753.JPG

Ik ben met de pomp bezig geweest, en om een idee te geven van het formaat van de gek en gekstok, hier even een foto met wat millimeter aanduidingen.
ik moet zeggen dat dit allemaal teer genoeg is. deze gek had aan 3 gekken in het bouwpakket niet genoeg, dus ik heb een nieuwe moeten maken van een stukje perenhout.
Toen alles samengesteld was, zag het er zo uit.
DSCN5824.JPG

Het beitswerk moet nog een beetje bijgewerkt worden, maar de pomp zit wel in elkaar.

De Grote Knecht en de Kleine Knecht zijn ook in elkaar gezet, en zien er zo uit bij mij.

DSCN5826.JPG

DSCN5828.JPG

Dry-fit op de dwarsdoorsnede ziet het er zo uit

DSCN5760.JPG

Aardig stoffig intussen, en de geplaatste oogjes voor de Kanons. die heb ik er al weer uitgerukt, want ik krijgt daar ter plekke met geen mogelijkheid een blok aan gemonteerd, dus dat ga ik buiten het schip doen.
Buiten de bouwbeschrijving om, ben ik al bezig met de poortluiken, want ik wou het natuurlijk weer anders doen, ik wou een werkend scharnier hebben, en dat heb ik geweten, want met trillende vingers en anderhalf oog is dat nog geen sinecure kan ik nu wel vertellen.

Maar goed, ik ben tot hier gekomen.

DSCN5837.JPG

DSCN5841.JPG

Aangezien ik geen spijkers in de goede maat had, heb ik mijn kleinste spijkers door het scharniertje gestoken, afgeknipt, en vlak gevijld,

En op dit punt is het bouwen volledig stilgevallen.

Ik hoop binnenkort weer af en toe een uurtje te kunnen knutselen, maar of dat nog gaat lukken, weet ik echt niet met zekerheid te zeggen.

Iedereen de groeten, en tot de volgende keer.

Bijlagen

• DSCN5838.JPG
    DSCN5838.JPG
    273,3 KB · Weergaven: 4
  • DSCN5831.JPG
    DSCN5831.JPG
    307,1 KB · Weergaven: 6
  • DSCN5846.JPG
    DSCN5846.JPG
    697,6 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Ik meende werkelijk dat ik een update hier neergezet had over de reden dat ik hier zo stil was, maar ik zie dat die intussen ook al weer verdwenen is.
Misschien dat een moderator mij dit uit zou kunnen leggen??

Met het updaten van het forum zijn er bij verscheidene mensen wat berichten verdwenen en wat ik er van weet is dat het niet meer is te herstellen. Maar de meeste hier hebben je bericht wel gelezen hoor en gezien de reacties leven ze allemaal met je mee. Gelukkig gaat het weer wat beter met Marijke, doe haar de groeten en beterschap. Doe maar rustig aan Peter. één stap tegelijk en dan komt het vast wel weer goed.

Laatst bewerkt:
Fijn dat het wat beter gaat Peter. En laten we hopen dat zich dat inderdaad doorzet.
Wel een mooie update!
Ook ik heb in mijn verslag weer wat berichten opnieuw moeten plaatsen.

Laatst bewerkt:
Fijn dat het wat beter gaat Peter. En laten we hopen dat zich dat inderdaad doorzet.
Wel een mooie update!
Ook ik heb in mijn verslag weer wat berichten opnieuw moeten plaatsen.
Hans, daar ben ik ook heel erg blij om, het leek er de eerste 2 dagen niks op, ik moest rekening houden met het ergste, dus ik hoop heel erg dat dit zo doorzet

Back