Ik las op een forum dat het PCB board van de Nano CPS gebruikt kan worden in de MCPX versie 1 en 2. De motoren zouden ook onderling uitwisselbaar zijn. Heeft iemand hier ervaring mee. Het zou een oplossing kunnen zijn voor mijn MCPX-en die ik met mijn nieuwe DX8 gen2 EU, alleen DSMX niet meer kan vliegen.
tuurlijk. Bewegingen zijn hetzelfde. Aansturingstechnisch kan het makkelijk. Probleem wat ik zo even kan bedenken, zit hem in de motoren, en dan met name de aansturing daarvan. een Nano is een stukje kleiner dan de mcpx. ALS men tijdens het ontwerp de ingebakken regelaars op het bordje ook heeft aangepast op de kleinere nano, heb je dus kans dat je deze overbelast als je hem in een mcpx zet. nu komt het doorgaans ook weer niet extreem nauw.. maar een grotere (zwaardere) heli trekt gemiddeld meer amperes. Kan dus best dat het een paar vluchten goed gaat. Maar de lange duur weet ik niet. zou je echt ff moeten zien te achterhalen of die regelaar componenten hetzelfde zijn. of gewoon testen, als je al zo'n bordje hebt liggen..
Probleem met de fet's kan ik wel oplossen. Ander probleem is denk ik dat de PCB bij de MCPX rechtop staat en bij de Nano CPS plat ligt.
staan of plaat maakt geen fluit uit. als de types maar hetzelfde zijn. hoe ze op de print geplaatst zijn, is alleen ontwerptechnisch van belang. technisch niet echt..
OK, maar dan moet ik wel een manier zien te vinden om de PCB van de Nano CPS horizontaal in te bouwen in de MCPX, toch...