Vandaag dan eindelijk de proefvaart overdag. Kijk maar:
Ging dus goed! Ook met de helling. Tot twee keer toe ging de watercar met de motorkap onderwater, vooral de tweede keer het water in ging wat te hard. Ook duikt het model flink als je plots van het gas af gaat. Maar hij blijkt het te kunnen hebben, geen druppel aan de binnenkant. Het hoge gewicht merk je eigenlijk alleen als de Panther te water gaat, dan zakt de boeg een stuk verder als bij het origineel. Eenmaal varend gaat het dan wel goed. Valt mee te leven! En ik moet zelf ook nog wennen aan hoe de Panther op stuur commando's reageert, het vaart toch anders als je gemiddelde snelle boot met V-romp!
Drie dingetjes om nog op te pakken:
- De verlenging voor de helling moet er wel komen, wil hij overal inzetbaar zijn.
- Het differentieel is van onvoldoende kwaliteit. Bij de tweede uit het water hoor je hem ratelen, laatste stukje het gras op. Ik had al een vermoedden dat dat een zwak punt zou kunnen gaan zijn, het is een diff uit een 1:12 auto, en die krijgt flink op z'n donder in de zware watercar. Ik had er al één reserve besteld, die gaat er straks dan in. Ik heb nu een verbeterde versie gevonden, volledig uit metaal, en ik hoop dat daar ook betere kwaliteit tandwielen in zitten. Anders wordt het toch omkijken naar een zwaarder exemplaar.
- De trimklep moet nog een tikje naar beneden, om het wippen op te vangen. Als dat eenmaal begint schijnt het zich te versterken, zal ook wel door het gewicht komen.
Maar goed, al met al ben ik zeer tevreden, hij doet wat hij moet doen!