Weer even verder ... Dat diff uit een oude auto gaat het toch niet worden. Het is toch iets te breed met die kardan aansluitingen. Ervoor in de plaats heb ik nu een kleiner diff met uitgaand twee 5mm assen. Dat past beter boven de jet outrunner, en kan dan makkelijker de tandwielen naar de aandrijfassen aandrijven.
Hierboven de opzet. de groene en blauwe schijf worden tandwielen, kan ik dan nog naar voor of achter draaien naar hoe het uitkomt. Boven straatbuis kan dan de gearbox met kleine outrunner.
De hele aandrijflijn. Let niet op de lengte van de 'wielassen' en kardan, wordt nog ingekort later bij inbouw.
De totale overbrenging wordt inclusief die naar de aandrijfassen 1:18,8. Het is een 1650KV outrunner, op 3S resulteert dat in een toerental van de wielen van 975 rpm. Rekenkundig zou dat 17 tot 18 km/h opleveren, dat lijkt me voor nu reëel en passend bij het model. Met een kleiner of groter motorrondsel kan dat nog van ongeveer 12 naar 25 km/h gevarieerd worden, maar dat is voor (heel veel...

) later.
Filmpje van een testrun:
Daarmee dan weer verder aan de digitale tekentafel. Zoals gezegd is het lastig. Ik moet telkens rekening houden met afmetingen en toekomstige plaatsing van onderdelen, waar dan het ontwerp op aangepast moet worden. Ook ben ik voorzichtig al bezig met 3D voor o.a. de draagarmen. Het moet wel mogelijk zijn én gaan passen ...