Outrunner motor bevestiging

Zijn er eigenlijk motor steuntjes voor outrunners in de vorm van een U zeg maar. Ik heb nu zo'n jamara motortje met een kruis steuntje (voor bevestiging achter het motorschot) maar wil het ding eigenlijk aan de voorkant van het schot plaatsen. Heb al gezocht naar motorsteunen maar kon eigenlijk niet zo heel veel vinden.

mvg,

Louis

Ik ken het motortje niet, maar is dat niet een kwestie van gewoon rechstreeks op het motorschot schroeven?
Zo ging het tenminste de keren dat ik een outrunner vóór het motorschot plaatste.

Ik ken het motortje niet, maar is dat niet een kwestie van gewoon rechstreeks op het motorschot schroeven?
Zo ging het tenminste de keren dat ik een outrunner vóór het motorschot plaatste.

Het is een kleine paars/roze jamara, het kruis zit vast aan de voorste rand (waar ook de bedrading aan vast zit). De "achterkant" van de motor is het draaiende gedeelte.

jamara_alm983_300.jpg

De motor zelf valt dus achter het schot maar ik zoek iets waardoor je hem voorop kan plaatsen. Heb ooit van die framepjes gezien (vier stangetjes met motor/wand plaatjes) maar geen idee meer waar (en of ze passen).

Twee mogelijke oplossingen. Kijk maar of dat bij deze motor van toepassing kan zijn.
- Of de propmeenemer kan aan het huis bevestigd worden
- Of de as kan je met een schroefje los nemen en doorschuiven

Als ik het goed begrijp kan je dat kruis gewoon voorop je motorschot schroeven. Natuurlijk eerst de motor op het kruis schroeven... en dan het kruis op het motorschot.
Je hebt dan de keuze tussen, die prop adapter (links op de foto) op de bell schroeven en daar een prop op zetten, óf de motor-as verzetten zodat die aan dat uiteinde uitsteekt.

Zitten die asjes altijd zo vast of ben ik te voorzichtig?

011D6C10CC2311DDB51189E3D5D0C152.jpg

Borgring los gemaakt.

01AFE810CC2311DDA0DECC25D5D0C152.jpg

Huis verwijderd. Hou je het huis over met de as daarin vast, die zit weer met een heel klein imbusje vast. Imbus er helemaal uit gehad maar geen beweging in te krijgen.

Zelfs al krijg ik hem los zit ik nog met het borgringetje, als ik die naar de achterkant verstel kan ik het ding niet meer borgen.

Kwestie van een passende propadapter kopen dus. Die zat er niet los bij. Zitten wel 3 gaatjes in het huis waar iets op geschroefd kan worden.

De as zit (waarschijnlijk) vast in de bell met een inbusboutje, dat moet nog los.
Als de as dan nog niet los komt (heb ik ook pas nog gehad en ik moest raad vragen hier op het forum), leg de bell met de open kant omhoog op een bankschroef zodat de as vrij tussen de kaken van de bankschroef door kan / of leg de bell op een stukje hout waar je een gat in hebt geboord zodat de as er uit kan / en geef met een hamer een paar tikjes op de as.

De as zit (waarschijnlijk) vast in de bell met een inbusboutje, dat moet nog los.
Als de as dan nog niet los komt (heb ik ook pas nog gehad en ik moest raad vragen hier op het forum), leg de bell met de open kant omhoog op een bankschroef zodat de as vrij tussen de kaken van de bankschroef door kan / of leg de bell op een stukje hout waar je een gat in hebt geboord zodat de as er uit kan / en geef met een hamer een paar tikjes op de as.

Ga ik proberen, rest alleen het borgringetje nog. Als ik de as verschuif kan ik hem niet meer borgen op de motor (zit zo'n groefje in).

Waarschijnlijk zit er ook nog zo'n groefje aan het uiteinde van de as dat nu nog in de bell vast zit. As omkeren, klaar.

Waarschijnlijk zit er ook nog zo'n groefje aan het uiteinde van de as dat nu nog in de bell vast zit. As omkeren, klaar.

Eindelijk dat ding eruit gekregen, waren flinke tikken voor nodig zeg. Was eigenlijk bang dat e.e.a. krom zou gaan raken.

Aan de andere kant zat geen groefje maar een uitsparing waar de imbus in viel. Met veel gepruts heb ik het borgringetje er weer opgekregen (schoot er steeds scheef af). Maak me lichtelijk zorgen over hoe vast het ding nou eigenlijk zit.

Maar goed, het is gelukt en ik kan het ding nu dus op de voorkant van het motorschot monteren. Bedankt voor de tips in ieder geval.

In het allerergste geval wordt de bell naar voren getrokken. En dan gaat je motor minder trekken omdat de magneten van de collector af gaan. Je hoeft dus in ieder geval niet bang te zijn dat de bell er in zijn eentje vandaar gaat (ik spreek uit ervaring :-) ) Als het asje gaat slippen in de bell hoor je een hoop herrie en kom je bijna niet vooruit, ook dat blijft waarschijnlijk zonder verdere gevolgen. ook hier spreek ik uit ervaring :D:D

Back