Goedenavond Mede Forumleden, Ik zit al een week of 3 met een probleem dat ik graag even met jullie wil delen. Sinds een aantal maanden ben ik in het trotse bezit van een Rex 700 LE met een OS .91HZ met een Brandstofpomp. Netjes afgebouwd en af gesteld door Brutus hier van t Forum. (Thanx ) Voordat ik de heli liet afstellen heb ik de motor eens laten lopen kijken of t in orde was allemaal. (misschien een kwart tank hooguit!) en liep als een zonnetje. Eenmaal terug bij Brutus vandaan kon ik niet wachten om ermee te gaan vliegen! Echter wil het starten tot op de dag van vandaag maar niet lukken! Heb alles al geprobeerd, ook de stelschroeven staan goed afgesteld zoals in het boekje en heb al meerdere pluggen geprobeerd maar niets wil helpen Ik (Probeer althans) vlieg met Merlin 20% Heli. Wie o wie heeft nog enkele tips wat ik zou kunnen uitproberen? Tijdens het starten komt er wel rook uit de uitlaat maar hij wil niet uit zichzelf blijven lopen. Alvast bedankt, Groeten Robert
stomme vraag maar gloeit deze wel goed??en staat het stationair niet te laag??en pomp er wel brandstof naar de carb??
Yep, pompt prima en gloeit ook prima! Dus daar kan het niet aan liggen, heb de stationair al eens omhoog gezet maar ook dat mocht niet helpen.
als je aan het starten bent, zorg dan ff dat je met 2 man bent zodat de 1 het tuitje van de uitlaat even dichtknijpt. hierdoor bouw je druk op in de tank. probeer eens, kan anders nooit kwaad. remon
Yep hij krijgt zat brandstof, want hij verzuipt namelijk ook na een aantal keren proberen, en komt de brandstof uit het uitlaat weglopen. Aangezien het een gepompte motor is zuigt hij dus ook zelf zijn brandstof uit het tankje. Ik ben dus ook écht eventjes ten einde raad..
ik had op mijn 700 ook een pumped motor, maar wel de tank aangesloten op de uitlaat. Werkte altijd prima, soms wanneer die koud was kon ik het tuitje dichtknijpen en starte hij ook direkt. vandaar dus dat ik je deze tip gaf. Je weet ook zeker dat die wel gloeit? plug eruit halen, aansluiten op de 2-1 en dan tegen het motortje houden en voorgloeien??? Tja ik weet het verder ook niet, zal misschien straks wanneer je erachter komt wel iets heel lulligs zijn. Veel succes in ieder geval. remon
Zou je brutus niet eens even contacten? Die heeft hem afgesteld en weet wel raad met deze vragen. loges
Terug naar de basics: -Basis instelling en doe dan maar een halve slag armer anders staat hij echt erg rijk -filters nalopen en brandstofslang, een klein gaatje kan een boel ellende veroorzaken -gebruik een normale glowdriver, dus geen 2 in 1 en ook geen remote glow kabel, dus glowdriver direct op (een nieuwe) gloeiplug. -loop de bouten van de motor goed na, losse bout kan ook ellende geven. Hopelijk heb je er wat aan.
Als de brandstof uit je uitlaat loopt staat de motor veeeel te rijk afgesteld(verzuipen),ga idd wat nwolsink schrijft terug naar de basis.Door teveel brandstof kan deze de gloeiplug dicht slaan en wordt het idd.erg lastig om de motor aan de praat te krijgen. Succes
Ik vlieg zelf met een os 91 sz met pomp en druk van de uitlaat, en mijn conclusie is, dat de basis instellingen volgens het boekje niet kloppen. De motor staat dan veel te rijk. Mijn boekje zegt hoofdnaald 2 1/2 slag open terwijl dat in werkelijkheid maar een 1/2 slag (je leest het goed) is. Heeft met de pomp te maken. En de mid naald kun je gerust eerst dichtdraaien totdat de motor lekker draait. Probleem van de meeste mensen is meestal dat ze de motor niet armer durven te zetten dan wat ze gewend zijn namelijk 1 tot 1 1/2 slag.
Alvast heel erg bedankt voor jullie tips! Heb het blokje inderdaad eerst op de instellingen van het boekje afgesteld. Ga er van de week als ik er tijd voor heb en het weer het toelaat weer even mee aan de slag, en als het loopt/vliegt ga ik zeker even posten wat het probleem was. Groeten, Robert