Mooi verslag Frans, en heel netjes met 10mm balsa vulstuk op de neus / motorspant.
Vandaag weer wat aan mijn Mustang gebouwd.
Eerst de vleugelmontage. Ik maak de vleugel afneembaar. Dit om nog bij de servo,s te kunnen. Ik wil de aansturing helemaal binnenin, en dan is het wel fijn om er nog bij te kunnen zonder mes en zaag.
4 nylon schroeven M5, direct in wat triplex verstevigingen getapt. En met CA lijm verhard. Ook de stukjes triplex onder de vleugel met CA verlijmd, dat werkt lekker snel door.
Ook de balsa achterlijst heb ik met CA lijm verhard, anders is dat zooo kwetsbaar..
Daarna op de vleugel de flaps en ailerons afgetekend, op schaal afmetingen.
De flaps zitten 1 cm dichter naar het midden, omdat de romp wat smaller is dan in het echt.
Dit is een poster die in ons clubhuis hangt, heel handig.
De flaps zijn breed en diep, die ga ik gebruiken om mee te sturen, zowel rollen als wat flap meegemixed met hoogte.
hier zijn de flaps losgesneden.
Het schuim moet weer worden voorzien van balsa, 1.5mm zowel de flap als vleugelzijde. Met dikke zacki CA gaat dat snel.
Flapje mooi glad schuren, overmaat balsa verlijmen en gelijk schuren met schuurlat.
Vleugel idem, wel 3mm verder uitgesneden, en aan de onderzijde nog 4mm extra voor de down uitslag. Ik ga de roertjes met folie scharnieren aan de bovenzijde.
Mooi he ...
Heerlijk als het zo fijn past.
Misschien straks nog even verder met torsie stangen aansturing.