Opvoeren TT-01

• Topicstarter Topicstarter Z4Blower
  • Startdatum Startdatum
Z

Z4Blower

Guest
:DHallo allemaal, Ben nieuw hier op de forum dus ik stel me even voor dan heb ik nog aantal vragen...

Naam is Abdi en woon in Arnhem. Heb veel hobbys waarvan mijn schaalmodellen 1/8 brandstof auto en mijn 1/10 tt-01 bmw Z4...

Was gister in een hobby zaak en zag daar voor weinig een motortje liggen voor mijn electro TT-01. Een Ansmann, Clash 15, 32000 tpm.
Deze liet ik niet liggen dus heb ik het gekocht om mijn bmw op de top en koppel hoger te maken. Ik had de orginele mabuchi rs 540 sh. Hoeveel tpm deze motor heeft weet ik dus eigenlijk niet.
Maar mijn vraag was aan die man in die zaak of ik mijn aandrijfassen en shaft nog moet gaan vervangen ivm een krachtige motor.
Hij zei dat het niet hoefde dat de orginele nog aardig sterk zijn.
Nu heb ik de motor ingebouwd maar nog niet mee gereden. Wat denken jullie dat ik het beste kan doen. Zou die nu sneller zijn met deze nieuwe motor.????

Wat zou de top van deze motoren zijn????
mabuchi rs540sh
Ansmann clash 15

Ik heb pasgeleden een filmpje gemaakt, iemand reed met een tt-01 met standaard tandwielen.
15 turns ansmann clash en 4500mah 6 cel accu.

Een standaard motor is trouwens 27 turns. Volgensmij maximaal (onbelast) rond de 16000 toeren.
Het is inderdaad zeker aan te raden om een aluminium cardan as te nemen, want de plastic as zal het niet erg snel houden, of gaat heel hard rammelen ;)
Precies wat jij zoekt :)

Alleen zal je regelaar het niet trekken denk ik. Heb je nog de standaard regelaar?
Zo ja, dan heb je die ook een andere nodig.

p.s. niet op de rijstijl letten ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je reactie...
Ja... ik heb nog de standaard regelaar in zitten. Qua testen leek het wel goed uit. maar heb er nog niet mee gereden.
Trouwens die filmpje had ik al gezien.. vond hem aardig snel gaan.
Maar als ik de cardanas er tussenuit zou halen en alleen op de achterwielen laten draaien (dus geen 4wd) zou het dan beter zijn????
Maar hoezo zou de regelaar het niet uithouden als er een andermotor erin komt??

Dus kortom om de Ansmann motor te laten draaien heb ik nodig:

- Aluminium Drive shaft voor de 4wd
- Regelaar

Denk dat ik zeker nog meer aanpassingen nodig heb toch???:(

Heb net even gereden met de nieuwe motor.Doet het opzich wel goed. Power voel je ook wel. En snel op de top.
Alleen de battery is wel snel leeg. :(
Ik heb een 3300-1.2 nimh battery er in zitten.

Back