Opnieuw bespannen van een vleugel.

Hey iedereen. Eerste keer dat ik hier iets post, en op het vlak van vliegen ben ik nog complete maagd.

Ik heb me onlangs zeer goedkoop heli's en zendmateriaal gekocht.
Een vliegtuig kon dan niet uiblijven dacht ik.
Ik heb me dan op een ruilbeurs een trainer gekocht.
Exacte merk of type weet ik niet.
Spanwijdte is 1,6 m en het is een bovendekker.

Nu zou ik graag die folie die op de vleugel gespannen is vervangen, omdat deze vol geplakt is met stikkers en er al enkele scheurtjes in zaten.

Nu mijn vraag, hoe kan ik dit het beste doen, en wat kost zo een folie ?

Thx.

een gewone strijkbout kan ook .....maar...... is niet zo handig, vooral "groot" en "log" (t.o.v. je vliegtuig) .....

En na het bespannen van één vliegtuig niet meer geschikt voor het strijken van de was .....

Dirk zei:
een gewone strijkbout kan ook .....maar...... is niet zo handig, vooral "groot" en "log" (t.o.v. je vliegtuig) .....

En na het bespannen van één vliegtuig niet meer geschikt voor het strijken van de was .....
Als je hem goed schoonmaakt met b.v. thinner dan is er niets aan de hand hoor.

ik heb de strijkbout van mijn moeder geleend..... Niet schoongemaakt of iets, eigenlijk was die ook niet vuil.

Wat zou het probleem moeten zijn?

Er blijven soms lijmresten (waar ook de kleur in zit) op de zool achter. Als je dan gewoon gaat strijken dan kunnen er dus lijm (kleur) vlekken op het strijkgoed komen. Moeder (de vrouw) zal dat niet fijn vinden.

He verdorie dat verklaart gelijk ook die rode strepen in mijn T-shirts. :roll: De laatste kleur folie die ik gebruikt heb was ferrari rood. :zon: voor mijn Rapster 480 :thumbsup:

De bestaande folie maak je eerst met een strijkbout warm. Voer de temperatuur langzaam op zodat je op een moment merkt dat de folie los laat.
Let even op de stickers dat die niet smelten zodat ze aan de bout blijven plakken. Trek de folie er met beleid af, balsahout is teer en zacht en voor je het weet scheur je het hout kapot. Daarna kan de handleiding volgen zoals die op de site van hobby-in staat.
Mijn eerste vliegtuig heb ik ook met een gewoon strijkijzer gefolied. Niets mis mee, gaat prima maar is inderdaad wel log. Probeer hulp te vinden zodat iemand je het een keer kan voordoen. Als je de folie verziekt is dat een beetje zonde van je centen. Het is een handigheidje..... :lol:

als er lijmresten op je strijkbout komen, strijk je aan de verkeerde kant van de folie :wink:

nee serieus, ik heb nog nooit last gehad van kleuren die achterbleven om de strijkbout. Zal wel mazzel zijn, maar ik zal er voortaan wel beter op letten!

Theo Coenen zei:
He verdorie dat verklaart gelijk ook die rode strepen in mijn T-shirts. :roll: De laatste kleur folie die ik gebruikt heb was ferrari rood. :zon: voor mijn Rapster 480 :thumbsup:
Heb je meteen een bijpassend T-shirt.... :D

Hallo Ik heb schade in het midden van mijn vleugel nu heb ik de folie verwijderd van het beschadigde gedeelte en ga dit repareren.

Nu wil ik weten of ik nu ook alleen de folie in het midden kan vernieuwen of moet ik nu heel de vleugel opnieuw bespannen??

Het maakt me niet uit of het mooi is het is toch maar een trainertje.

En ik heb wel geleerd om nu ledjes te gaan inbouwen om te zien hoe het met mijn ontvanger accu is gesteld.

Het blijkt namelijk nogal moeielijk te landen met een toeste dat half gas vliegt en amper nog reageerd op stuur bewegingen :D

Je kan de folie in het midden vervangen.

Hoe ga je die ledjes zien als je aan het vliegen bent? Als je een slechte accu hebt dan gebeurd dat pas na een paar minuten.

Groet,
Dave.

haha maar als je de bout er niet tegen aan houd en op het stoom knopje druk wordt het dan niet warm genoeg

idee????

tip: in een kringloopwinkel kan je heel goedkope strijkijzers (kleine) vinden 3 à 4 € maar!

Back