openpilot info draad

Gisteren of beter nog vannacht :rolleyes: samen met Pieter het openpilot board ingesteld en gemonteerd op de Arduspyder, eerste test vlucht binnen ziet er veel belovend uit en zo te zien is er weinig tot geen PID tuning nodig :D

Wel nog een zwaartepunt probleempje oplossen, Ardu board compleet weegt namelijk 50g meer.

Welke firmware heb jij gebruikt ?

Heb mijn bordje gisteren toe gekregen. Als ik de firmware upload (via rescue) en dan boot geraakt hij niet verder dan.
Code:
Attempting to boot the system through USB.
Booting system...
You can now reconnect telemetry...

Weet er soms iemand wat mijn probleem is ?

Mvg,

Niets, je moet hem (board) nu configuren.

Welke firmware heb jij gebruikt ?

Heb mijn bordje gisteren toe gekregen. Als ik de firmware upload (via rescue) en dan boot geraakt hij niet verder dan.
Code:
Attempting to boot the system through USB.
Booting system...
You can now reconnect telemetry...

Weet er soms iemand wat mijn probleem is ?

Mvg,

Als ik ga zoeken op Decathlon vind ik een sport shop met van alles maar niet specifiek de ballen waar jij het over hebt.

In diene eShop staat niet alles wat er verkocht wordt, ben er vandaag nog langsgeweest en bij de golfafdeling nog enkele aangeschaft. Ze hebben er zelfs met gezichtjes op!:p

Installeer eens een eerder versie 20110608- (ik zou een un-install van de huidige doen): OpenPilot Software Downloads - Builds - OpenPilot Wiki

En volg het filmpje.

Volgens de instructie filmpjes van OpenPilot zelf zou hij dan een link moeten leggen met het bordje. (Kan je zien links boven). Bij mij blijft daar die twee rode kruisje met No link staan ...

Heb er even een filmpje van gemaakt.
[URL="
rescue problem‬‏ - YouTube[/URL]

Mvg,
Matanza

Laatst bewerkt door een moderator:
rechts on der in beeld daar moet je hem ff op usb zetten en aan zetten

full

Welke moet ik dan kiezen ? Volgens mij staat hij er niet tussen...

Mvg,

Laatst bewerkt door een moderator:
hij ziet de usb niet lijkt wel hoe staan je setings van je usb poort staat rts aan?

Heb ondertussen mijn fout al gevonden (Je weet 99% van de pc problemen bevinden zich tussen de bureau stoel en het scherm ;) ), toch bedankt om mee te zoeken

Als firmware uploadde ik de bootloader ... wat uiteraard niet gaat werken... Waarom deed ik dit, omdat ik op mijn mac de *.opfw niet kan uploaden en er zo de echte firmware niet opmerkte. Op mn windhoos pc lukt dit wel .. :D

Dan gaan we maar eens verder testen :)

Mvg,

Laatst bewerkt:
balletjes

@Holco

die oefen golf ballen kan je bij de locale golfbaan in golfshop kopen.heb op mijn eerst quad dat frame zitten met die golfballen van plastic met gatjes erin.heb vandaag mijn 2de in elkaar gezet met straat golfballen (samen geperst foam)
ik golf zelf regelmatig op krimpen en daar heb ik ze de vorige keer gekocht.
de shop bij hitland in capelle zal ze ook wel hebben.ze zijn er in alle soorten en maten. jumbo golf bij de kuip heeft ze ook.

martin

Bovenste ballen zijn tempex van de Xenos.
De onderste zijn van een stevig schuim rubber en wegen bijna niks.
Deze komen van de Wibra, toen ik ze kocht lagen deze in de grabbelbak, dus die zullen ze waarschijnlijk niet meer hebben.
Ik heb er toen wel nog andere van dit soort ballen zien liggen in allerlei kleuren, deze waren glad, dus niet de golfbal structuur.

Dus effe snuffelen bij de Wibra.

PICT00012.jpg

Laatst bewerkt:
Mmm... Het zit me duidelijk niet mee...

Het lukt me niet om de motors proportioneel te laten draaien. op het einde van de stick springen ze gewoon vol gas aan... Ik dacht direct aan de instellingen van de regelaars, maar daar ligt het niet aan. Als ik ze rechtsreeks op een ontvanger aansluit dan werken ze perfect. Heb ze ook al gekalibreert in GSC.

Gebruik nu een graupner op 40Mhz, heb ook al een 2,4Ghz turnigy geprobeert telkens hetzelfde...

Iemand een voorstel/idee ?

Alvast bedankt,
Matanza

Back