Hallo allemaal,
gister via het forum hier een delta opgehaald om deze weer vliegklaar te maken. Een gasservo, tankje en aan/uitschakelaar zaten er nog in, verder
was die helemaal leeg. De delta heeft een span van 135 cm en is 75cm lang. Het leeg gewicht is ongeveer 1100 gram en vliegklaar komt hij waarschijnlijk op 1500/1600 gram uit. Ga hem eerst vliegen met een 5cc al zal dit aan de krappe kant zijn, maar had deze nog liggen en wil rustig aan
dit snelheidsmonster wennen. Gister na het ophalen uiteraard gelijk begonnen met het heropbouwen van deze mooie delta. Ben nu zover dat het acculuikje gespoten word en een verloopstukje in de maak is om de motor te monteren. Dus wellicht dit weekend al een re-maiden. Ben op dit moment 1 ding tegen gekomen wat me zorgen baart en dat is de ruimte tussen de roeren en de achterlijst. Verder zijn suggesties over het merk en type altijd welkom, zonder vlieg ik hem ook wel, maar vind het wel leuk te weten wat voor merk kist het is zodat ik ook nog is wat dingen erover op kan zoeken. Nou hier komen dan de foto's:
De delta op tafel
Ik met de delta
De roerbevestiging
Het accucompartiment
Luikje voor accucompartiment
Luikje dicht
En als laatste voor nu het probleemgat tussen het roer en de achterlijst+scharnier
Alle tips en puntjes die je ziet zijn welkom. Hoop dat jullie zullen genieten van dit redelijk korte opbouwverslag.
Groetjes Davy
gister via het forum hier een delta opgehaald om deze weer vliegklaar te maken. Een gasservo, tankje en aan/uitschakelaar zaten er nog in, verder
was die helemaal leeg. De delta heeft een span van 135 cm en is 75cm lang. Het leeg gewicht is ongeveer 1100 gram en vliegklaar komt hij waarschijnlijk op 1500/1600 gram uit. Ga hem eerst vliegen met een 5cc al zal dit aan de krappe kant zijn, maar had deze nog liggen en wil rustig aan
dit snelheidsmonster wennen. Gister na het ophalen uiteraard gelijk begonnen met het heropbouwen van deze mooie delta. Ben nu zover dat het acculuikje gespoten word en een verloopstukje in de maak is om de motor te monteren. Dus wellicht dit weekend al een re-maiden. Ben op dit moment 1 ding tegen gekomen wat me zorgen baart en dat is de ruimte tussen de roeren en de achterlijst. Verder zijn suggesties over het merk en type altijd welkom, zonder vlieg ik hem ook wel, maar vind het wel leuk te weten wat voor merk kist het is zodat ik ook nog is wat dingen erover op kan zoeken. Nou hier komen dan de foto's:
De delta op tafel

Ik met de delta

De roerbevestiging

Het accucompartiment

Luikje voor accucompartiment

Luikje dicht

En als laatste voor nu het probleemgat tussen het roer en de achterlijst+scharnier

Alle tips en puntjes die je ziet zijn welkom. Hoop dat jullie zullen genieten van dit redelijk korte opbouwverslag.
Groetjes Davy