Opbouwertje Delta merk onbekend

Hallo allemaal,

gister via het forum hier een delta opgehaald om deze weer vliegklaar te maken. Een gasservo, tankje en aan/uitschakelaar zaten er nog in, verder
was die helemaal leeg. De delta heeft een span van 135 cm en is 75cm lang. Het leeg gewicht is ongeveer 1100 gram en vliegklaar komt hij waarschijnlijk op 1500/1600 gram uit. Ga hem eerst vliegen met een 5cc al zal dit aan de krappe kant zijn, maar had deze nog liggen en wil rustig aan
dit snelheidsmonster wennen. Gister na het ophalen uiteraard gelijk begonnen met het heropbouwen van deze mooie delta. Ben nu zover dat het acculuikje gespoten word en een verloopstukje in de maak is om de motor te monteren. Dus wellicht dit weekend al een re-maiden. Ben op dit moment 1 ding tegen gekomen wat me zorgen baart en dat is de ruimte tussen de roeren en de achterlijst. Verder zijn suggesties over het merk en type altijd welkom, zonder vlieg ik hem ook wel, maar vind het wel leuk te weten wat voor merk kist het is zodat ik ook nog is wat dingen erover op kan zoeken. Nou hier komen dan de foto's:
De delta op tafel
IMG_6395_1.jpg

Ik met de delta
IMG_6396.jpg

De roerbevestiging
IMG_6397.jpg

Het accucompartiment
IMG_6399.jpg

Luikje voor accucompartiment
IMG_6400.jpg

Luikje dicht
IMG_6401.jpg

En als laatste voor nu het probleemgat tussen het roer en de achterlijst+scharnier
IMG_6402.jpg

Alle tips en puntjes die je ziet zijn welkom. Hoop dat jullie zullen genieten van dit redelijk korte opbouwverslag.

Groetjes Davy

Leuk ding, ja die roeraansluiting is wel erg slordig/ruim. Simpelste oplossing is om hier gewoon plakband overheen te plakken. Zeer effectief en als de ondergrond van te voren goed schoongemaakt is blijft dit zeker een seizoen netjes zitten.

Mooie delta :)

Hee Davy,

mooie delta (komt me ergens bekend voor ;) ) de roeraansturing zit er al weer op zie ik :)

Leuk hoor, ben zeer nieuwsgierig hoe ie vliegt.
Als je 'm luchtwaardig hebt ben je welkom om een keer gast te vliegen bij ons, maar dat had ik je al verteld he ?

Tip van Huibert werkt zeker, heb ik ook al eens gedaan bij een kistje.

Ik volg je verslag even.

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips met betrekking tot de roeren, dan gaan we dat maar is proberen.

Dat aanbod sla ik zeker niet over als die eenmaal luchtwaardig is en ik eraan gewend ben uiteraard.

Het acculuikje staat nu in de 2de laag grondverf, als die opgedroogt is gaan we weer schuren. En dan kan uiteindelijk de kleur erop. Dit zal rood worden net zoals de onderkand van de delta. Waarschijnlijk vandaag nog een fotootje van het resultaat.

Het acculuikje heb ik nog niet op de foto gezet omdat deze nog niet klaar is. De grondverf droogde gister veel langzamer dan gedacht en het schuren ging ook niet van een lije dakje doordat ik geen fijn genoeg schuurpapier had. Morgen dus maar even naar de doe het zelf'er om wat fijner schuurpapier te halen anders is de hele kist mooi en dat acculuikje lelijk:(.

Verder kwam er vandaag een essentieel onderdeel binnen voor de montage van de motor. De plek voor de motor is namenlijk te breed voor het kleine 5cc'tje dat ik erop wil monteren in het begin. Daarom heeft de schoonvader van mijn broer op zijn werk een plaatje gemaakt met de lasercutter:-D. Deze natuurlijk gelijk als fotomodel laten poseren om dit met jullie te delen!
delta%20004.jpg

Een maiden komt al lekker dichtbij. Maiden word ook zeker gefilmt daar ik een maiden altijd onder coaching van mn broer doe, alleen durf ik soort niet, weet niet wat dat is. En mijn broer kan dan gelijk de camera ter hand nemen om deze mooie delta op de gevoelige plaat vast te leggen.

he ik heb ook nog zo,n delta te koop staan met n nieuwe webra speed motor splinternieuw in de doos en nieuwe servos zij al ingebouwdals er liefhebbers voor zijn hoor ik het wel

Laatst bewerkt:
Grappig dat jij er ook 1 te koop hebt staan. Weet jij toevallig het merk van die van jou? Dan kan ik is wat meer informatie erover zoeken.

Hoi Johan & Davy,

@ Johan, die van jou is volgens mij niet hetzelfde want dat is toch een Lazer Arrow ? Die heeft een spanwijdte van ong 100 cm.

De wing van Davy heeft een spanwijdte van 130 cm :)

Zo'n zelfde Arrow zoals jij hebt Johan, heb ik ook nog in m'n bezit.

Grtz,
Menno

Tape heb ik ook op mijn funtana s40 zitten, werkt prima.
Wat ze bij grote modellen (F3A(-x) bv.) er nog wel eens tussen willen doen is sylicone kit. Bijde kanten iets terwijl het roer neutraal staat. Had meerdere voordelen, weet ze niet allemaal meer.

Die bedoelde ik niet... Heb nog lopen zoeken, kan het niet meer vinden. Zal nog verder zoeken.

Zo het heeft even geduurt maar hier weer een update.
Heb zojuist kit tussen de roeren gedaan, mijn broer kon zich een draadje daarover nog herrinneren en wist hoe dat moest. Dus na wat tekeningen van hem ter instructie ben ik aan de gang gegaan, mijn broer is de handige van de 2 maar ik wil het toch zelf leren. Over een uur of 23 is het droog en dan zullen we zien of het werkt. Dan ook foto's want nu liggen de batterijen van mn camera helaas op te laden.

Helaas ook slecht nieuws:(: Het plaatje wat als verloopstukje voor de motor moest gaan dienen paste helaas niet met de motor. De gaten voor de motor zaten te ver uit elkaar. Vanavond meet mn broer het nog is opnieuw op zodat ie nu een kloppend plaatje kan laten maken.
Verder staat het acculuikje opnieuw in de verf na grondig geschuurt te hebben met korrel 180. Helaas maar 1 laag verf kunnen doen omdat mijn spuitbusje na die eerste laag maar vond dat ik het zelf mocht doen.
Maandag dus ofzo een nieuw busje halen en dan maar hopen dat ik hem nog een maiden kan geven voordat ik naar Amerika ga voor mijn opleiding.

Helaas toch iets verkeerds gedaan met de kit dus heb net alles weer los kunnen snijden:(. Ben bang dat met het mooie vliegweer de komende tijd er weinig van knutselen komt:oops:.

Pff lang geleden maar dan toch weer even een update:
Was eigenlijk van plan om te beginnen met een oude 5cc OS erop wat redelijk langzaam zou moeten vliegen. Echter, omdat mijn vriendin een andere kist van me van de plank heeft gegooid:snipersmile:, kan ik de 10cc
Super Tigre daar wel van pakken. De schade aan die kist is namenlijk wat ingewikkeld(het stabilo is afgebroken en mn rudder geknakt). Vanmiddag even zitten knutselen en het was echt een ramp om die motor los te krijgen. De imbusjes zitten echt op onmogenlijke plekken in die motor. Maar hij zit op de delta, alleen nog nieuwe gaatjes boren voor de achterste imbusjes om hem extra stevig vast te zetten. Morgen dan ook fotootjes van de kist in een vliegklare fase:D!
Morgen klaar betekend donderdagavond mee naar de club voor wat testdraaitjes. Motor heeft lang stil gestaan dus die moet waarschijnlijk wel even afgesteld worden denk ik en natuurlijk alles instellen op de zender.
Wellicht vrijdag of zondag de maiden in Utrecht op het veld, al ben ik er nog niet uit hoe ik hem moet opgooien. Iemand goede ideeën behalve lanceren?

Opgooien niet mogelijk?

Je kan de kist (door een 2e persoon weliswaar) vast laten houden, zeg maar alsof je een plaat hout vasthout voor je buik. Jij geeft gas en die persoon laat de delta los, of wipt een klein beetje mee.

Zo liet ik mijn Laser Arrow altijd de lucht ingaan.

Ik wist niet zeker of dat mogenlijk was met zo'n groot model. Grootste kist die ik tot nu toe heb opgegooid kwam niet boven de meter span uit. Maar opgooien door een 2de persoon kan dus gewoon. Mooi zo.

Nou de Delta is af!!
Vliegklaar gewicht inclusief methanol zit ergens tussen de 2 en 2,5 kg. Zonder uitlaat, ontvangeraccu en klepje woog die 1900 gram.
Zoals beloofd de foto's met de motor erop. Helaas wel stukken minder mooi dan de eerste foto's net na aankoop maar ik heb niet zo'n goeie camera als mn broer die die foto's toen maakte.
Hier van voren, slangetje word tzt nog wel ingekort:
IMG_2034.jpg

En van schuinboven, iets te donker maarja jullie doen het er maar mee:
IMG_2032.jpg

Hopenlijk zijn de foto's niet te groot, ik ben daar geen ster in.

Back