Opbouwertje Delta merk onbekend

Echter, omdat mijn vriendin een andere kist van me van de plank heeft gegooid:snipersmile:
Aardig van haar. Heb je de deur van haar auto met je voet dichtgedaan?
(Weet niet meer wanneer, maar heb een keer een reclame gezien waar de vriendin het vliegtuigje van d'r vriend liet crashen om die reden...)
Wellicht vrijdag of zondag de maiden in Utrecht op het veld, al ben ik er nog niet uit hoe ik hem moet opgooien. Iemand goede ideeën behalve lanceren?
In mijn vorige club was er iemand die alleen met delta's vloog.
Die hield hem in 1 hand en vervolgens met zijn mond de throttle omhoog en dan gooien...
Anders, zoals vermeld, iemand vragen om hem voor je vast te houden en dan te gooien...

Geen idee wat ik d'r misdaan had, ik kwam net terug van 6 maanden Amerika voor mijn school. Wellicht had dat er iets mee te maken..
Die reclame ken ik ook wel ja, geniaal bedacht. Nee ze trok de deur van mijn kamer open en achter d'r viel spontaan mijn vliegtuig van zn plank, jaja:confused:.
Weet niet of deze met 1 hand te gooien is, lijkt mij iets te groot of ben ik nu te voorzichtig??

Huibert, vertel is dan??? Ik ben ook linkshandig...

Geen idee wat ik d'r misdaan had, ik kwam net terug van 6 maanden Amerika voor mijn school. Wellicht had dat er iets mee te maken..
Die reclame ken ik ook wel ja, geniaal bedacht. Nee ze trok de deur van mijn kamer open en achter d'r viel spontaan mijn vliegtuig van zn plank, jaja:confused:.
Dat is wel heeeel erg toevallig.... :rolleyes:
Weet niet of deze met 1 hand te gooien is, lijkt mij iets te groot of ben ik nu te voorzichtig??
Om zelf met 1 hand te gooien is het grootste probleem te voorkomen dat als je volgas geeft hij al meteen uit je hand wil vliegen.
Daarna is het gooien met een hand en de andere hand de vlakken besturen (voorzichtig optrekken en horizontaal houden)

Met linkerhand gooien en dan heb je de rechter vrij om gas te kunnen bedienen, dit werkt bij het gemiddelde toestel goed. Paar stappen en een zetje met half gas, hierna pas naar volgas gaan. Dit gaat goed als de startsnelheid niet te hoog hoeft te zijn..

Met linkerhand gooien en dan heb je de rechter vrij om gas te kunnen bedienen, dit werkt bij het gemiddelde toestel goed. Paar stappen en een zetje met half gas, hierna pas naar volgas gaan. Dit gaat goed als de startsnelheid niet te hoog hoeft te zijn..
Dat alleen als je mode 1 vliegt...
Met mode 2 kan je gas geven door met je kin de gashendel omhoog te duwen, dan heb je de rechterhand om de vlakken te besturen....

Heb je wel een punt Huibert, als je linkshandig bent werkt dat inderdaad. Al moet mijn duim dan wel langer zijn om bij mijn gasknuppel te komen maar gas kan ik ook vooraf doen natuurlijk.
Pak je hem dan bij de vleugelvoorrand beet en gooi je hem via je rechterkant voor je langs of hoe doe je dat? Dat is wel hoe ik het altijd bij mijn 90cm K10 doe namenlijk. Vraag me af of dat werkt met die delta:rolleyes:

ps edit: Ijsselstein, Nieuwegein, allebei niet ver van Ameide vandaan. Waar vliegen jullie normaal eigenlijk??

Heb je wel een punt Huibert, als je linkshandig bent werkt dat inderdaad. Al moet mijn duim dan wel langer zijn om bij mijn gasknuppel te komen maar gas kan ik ook vooraf doen natuurlijk.
Pak je hem dan bij de vleugelvoorrand beet en gooi je hem via je rechterkant voor je langs of hoe doe je dat? Dat is wel hoe ik het altijd bij mijn 90cm K10 doe namenlijk. Vraag me af of dat werkt met die delta:rolleyes:
De persoon waar ik het over heb hield hem altijd op zijn hand. Hij bouwde altijd iets van een 'romp' die hij aan de onderkant vast kon houden.
ps edit: Ijsselstein, Nieuwegein, allebei niet ver van Ameide vandaan. Waar vliegen jullie normaal eigenlijk??
Vliegen doe ik momenteel nog even niet.
Ben nog bezig mijn toestel in elkaar te plakken. (Bijna klaar, alleen nog maar een paar kleine dingen, zoals de cowling op maat maken)
Hiervoor vloog ik in de buurt van Manchester, maar dat is alweer een tijdje geleden.
Heb me al wel ingeschreven bij MVC-MN (Utrecht)

Davy, handstarten alleen met een rompje. Heb nu alleen een zwever en een schuimpje met handstart, is altijd een eitje :). Vliegen doe ik bij MVC de Vier Poorten, veld ligt tussen Benschop en Montfoort. Is een klein veld maar veel ruimte om lekker te hobbyen.

Back