Op zoek naar schaalheli en -vlieger voor TV-serie

Dag iedereen,

Ik heb een wat ongewone vraag; voor een (internationale) TV-serie, ben ik op zoek naar een fraaie schaal helikopter en diens piloot, die het ziet zitten deze ergens in Groenland (onder Arctische omstandigheden) voor camera te vliegen. Het gaat om gesimuleerde reconnaissance- en surveillance vluchten, waar het desbetreffende helikoptertype in 'real life' geschikt voor zou moeten zijn. Hierin zit wat speling. Belangrijk is dat de heli voor echt kan doorgaan, dus redelijk gedetailleerd is.

De piloot van deze heli zou idealiter vrij flexibel moeten zijn in zijn of haar schema, want de opnames kunnen door weer kort van tevoren worden verplaatst.

Algemene vragen kunnen in dit draadje worden gesteld, kandidaat aanmeldingen graag via een PB.

Dank,

PJL
 
Het helpt om te vermelden wat voor soort heli het om gaat (militair, burger), want je piloot moet wel zo'n ding hebben staan natuurlijk....

Voor wat het waard is: Arctische omstandigheden betekent berekoud, wat weer inhoud dat ontvangeraccu's en eventuele aandrijfaccu's de nodige aandacht behoeven, en dat kan je draaischema behoorlijk in de war sturen....
Wellicht kun je beter eerst lokaal bij je filmlocatie kijken of daar überhaupt wel gevlogen KAN worden (of daar vliegclubs zijn en welk seizoen die aanhouden)....

Ik vlieg bijvoorbeeld niet onder de +5 graden... (nog niet eens vanwege de accu's).
 
Dag Brutus,

Het gaat om een militaire heli (bij voorkeur), maar civiel zou evt. ook een optie zijn.

Ik zit aan een turbine heli te denken. Uiteraard moeten de RX accu's warm genoeg blijven, maar denk dat dat praktisch geen problemen oplevert.

Ken je een mogelijke kandidaat-piloot?
 
Militaire schaalheli's met een turbine zijn dungezaaid ben ik bang...
Dus nee, sorry, ik kan je niet aan een piloot of heli helpen
 
... Voor wat het waard is: Arctische omstandigheden betekent berekoud ...
Waardoor spelingen en passingen veranderen.
En kunststoffen worden minder taai bij lagere temperaturen. Harder, brosser, minder sterk.
LiPo accu's voor gebruik verwarmen tot een graad of 30-40C. Uurtje of zo? (@GJVO, @Gerben )

... Ik zit aan een turbine heli te denken.
Aandrijving maakt niet uit, turbinegeluid kun je altijd achteraf erin mixen.

Advies voor degene die dit uiteindelijk gaat doen: controleer je verzekering(en), die zal schade waarschijnlijk niet dekken indien er sprake is van betaling voor de vliegopdracht.
(@onno10)
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie.

Het is niet zo dat er uren achtereen wordt gefilmd, dus denk ik niet dat iemand zich zorgen hoeft te maken over falend materiaal.

Verzekering, etc, neemt de productie normaliter op zich, dat lijkt mij geen probleem. Het grootste 'probleem' is dat er weinig gegadigden zijn?

Iemand interesse? Dan graag een reactie via PB...
 
Hey allen .
Klinkt vrij avontuurlijk en je zou denken wow lijkt hier tof .
Maar zoals al aangehaald er zal veel komen bij kijken en met een heli is snel iets mis en wat doe je dan ? reserve heli meenemen lijkt dan al bijna noodzakelijk .
Ik zelf meld me er al zeker niet voor aan ( dit jaar ) wij zijn juist startende met een nieuwe woning en ik ga daar veel zelf in doen dus de tijd ontbreekt me nu zeker .
Iemand die er voor zou gaan alle succes en avontuur toegewenst .

Grtjs , Blitske
 
Wij zijn al in contact!
 

Bijlagen

  • image00028.JPG
    image00028.JPG
    318,7 KB · Weergaven: 387
  • IMG_20180927_140816.jpg
    IMG_20180927_140816.jpg
    330,6 KB · Weergaven: 363
Had het linkje naar een vliegmaat gestuurd welke met 2 grote schaal turbine helis vliegt. Maar die reageerde bedenkelijk. Arctische condities zijn niet heel uitnodigend [emoji16]
 
Had het linkje naar een vliegmaat gestuurd welke met 2 grote schaal turbine helis vliegt. Maar die reageerde bedenkelijk. Arctische condities zijn niet heel uitnodigend [emoji16]
Mijn Helikopters zijn de kou gewend!
 

Bijlagen

  • 24883668_1710142182351378_7642296522934346523_o.jpg
    24883668_1710142182351378_7642296522934346523_o.jpg
    286,5 KB · Weergaven: 317
Ieder voor zich uiteraard, maar ik vlieg niet onder de +5 graden....
 
Moeten hoop ik nu niet echt eigenlijk ;)

In elk geval bij min 50 gaat de (toch zeker standaard ) boel wel stilvallen volgens mij.

Maar veel plezier en succes.

Mvg
 
Back
Top