Ontvangeraccu in Telemaster.

Kan er mij iemand misschien een idee geven hoe ik mijn ontvangeraccu het beste monteer. Volgens het plan zou hij achter de servos moeten komen van rol, hoogte en richtingsroer maar dan zit mijn zwaartepunt van het toestel te ver naar achteren. Gewoon iemand een idee hoe je zoiets kan bevestigen. Ik dacht met velcro??? Goed idee?

Velcro, dubbelzijdig plakband, ophangen in elastiekjes, compartiment opvullen met schuim en daarmee de accu klem zetten, alles kan. :)

HEt is maar gewoon dat ik schrik heb dat de accu zou kunnen los te komen zitten tijdens het vliegen. dat is toch wel het laatste wat je wil overkomen. komt velcro ook niet snel los. is het nietr gewoon het beste als ik gewoon een plankje balsa in lijm en mijn accu vast maak met wat colsonbandjes of tyrapjes.

Een accu komt niet zo snel los te zitten, mits goed bevestigd. Dat kan probleemloos op de hierboven beschreven manieren. Maar ik wil je ook aanraden om een stuk plakband/tape te wikkelen rond je accu-connector. Als je accu dan aan de wandel gaat, kan het contact niet lostrillen of op welke manier dan ook storing veroorzaken.

Schuim heeft bij mij altijd prima gewerkt.

Bij de telemasters (Hobbyland uitvoering) die ik heb is er een speciaal vakje onder de tank waar de ontvanger accu onder geduwd kan worden. Op de originele tekening van Engel staat dat vakje er niet op.

Dan denk ik wel dat ik ongeveer weet wat ik er mee ga aanvangen. alvast bedankt iedereen voor de reacties. Goede tip trouwens om de connector ook vast te maken met tape. het moest zo maar eens loskomen. Hoe jullie maar vast want ik denk dat er nog wat vragen gaan komen

Back