Ontvanger accu vastzetten

Hallo,

Ik heb een vraag die misschien heel simpel is maar, Wat is de beste manier om je ontvanger accu en je ontvanger vast te zetten?
In de handleiding van de Calmato staat bijna alles beschreven maar NIET hoe dit vastgezet moet worden.
Nu kan ik natuurlijk van alles verzinnen maar ik vroeg me gewoon af wat de beste/meest gebruikte manier is.
In een ander vliegtuig (volledig bouwpakket), ook een trainer, was het door zijn bouw en toevalligheid met de combinatie van het zwaartepunt, vrij simpel om hem klem te zetten onder de brandstoftank.

Alvast bedankt.

Ferry

Er zijn zoveel mogelijkheden waarop je een accu vast kunt zetten dat ze hier nooit allemaal opgenoemd kunnen worden.. Een belangrijk punt is toch wel dat je er aan moet denken dat ook de accu door grote trillingen beschadigd kan worden. Zo kunnen de solderingen of de puntlassen tussen de cellen los gaan. Het is dus belangrijk dat je ook de accu een voldoende trillingsvrij plekje geeft of hem inpakt in trillingdempend materiaal.
Dan de bevestiging. Je kan de accu ingepakt in schuimrubber met een elastiek vastzetten ergens op de bodem van de romp of tegen de zijkant. Je kan ook klittenband gebruiken. Je kan een paar blokjes tegen de zijkant van de romp lijmen. Daartussen leg je de accu ingepakt in schuimrubber en klemt hem vast met een strookje triplex dat je onder de blokjes schuift. Doordat je het schuimrubber indrukt klem je de zaak vast.
Zo kan je nog wel 100 manieren verzinnen.

Back