Vandaag ben ik begonnen met het ombouwen van mijn carbon fighter 2wd naar 4wd. Het interessante hieraan (en dit heb ik helaas niet van te voren bedacht/verwacht) is dat het standaard setje dat verkrijgbaar is, nog voor de CF 2 / CF Pro is. Ik meende de correcte te hebben, maar voor de cf 3 is deze blijkbaar nog niet beschikbaar.
Het differentieel past prima in de behuizing, en de as vanuit de versnelling is prima op maat. Echter de CVD cardan assen zijn, waar de velgmenemers op moeten komen, 3mm te smal en het profiel klopt totaal niet.
Plan is om een adapter te maken. 1cm dikke as, met een 7mm uitsparing, die met 2 set screws vastgezet kan worden, waar de nieuwe velgmenemer op past
Deassemblage:
Verschil in dikte van de as:
De onderdelen uitgestald:
Het differentieel past prima in de behuizing, en de as vanuit de versnelling is prima op maat. Echter de CVD cardan assen zijn, waar de velgmenemers op moeten komen, 3mm te smal en het profiel klopt totaal niet.
Plan is om een adapter te maken. 1cm dikke as, met een 7mm uitsparing, die met 2 set screws vastgezet kan worden, waar de nieuwe velgmenemer op past

Deassemblage:

Verschil in dikte van de as:

De onderdelen uitgestald:

Laatst bewerkt: