Ombouwen zwever naar electro

• Topicstarter Topicstarter nge
  • Startdatum Startdatum
N

nge

Guest
Ben bezig met de bouw van een 2 meter zwever, volledig houtbouw, Spirit van GreatPlanes.
Deze wil ik voorzien van een electro aandrijving met: Graupner Speed Gear 2.8 : 1 - 500 Race i.c.m. Cam gearprop 28-20 / 7 cellen NiCa - 1600 mAh (iets anders heb ik niet, woon in Argentinie en op electro gebied is hier weinig of niets).
Graag advies gehad m.b.t.:
- instelhoek motor in neus
- afstand motor t.o.v. zwaartepunt i.v.m. originele lengte romp (of kan ik hier gewoon mee spelen, zodat ik m.b.t. balancering het gunstigste uitkom - inkorten dus)

IS een prima combinatie voor een spirit.

Neus gewoon afzagen op zon 4 cm van de voorkant (waar het massieve neusblok ophoudt) en een spantje in plakken waar de motor aan bevestigd wordt. Servos naar achter verplaatsen (helemaal achterin het vak waar de vleugel op komt) Ontvanger op een plaatje, net voor de servo's, zodat de accu eronderdoor kan schuiven.

Zo zou je zwaartepunt heel aardig moeten kloppen.

Motordomp een graad of 5 (de motor trekt dus een beetje naar beneden)

Groeten,
Gerben

Gerben,

Bedankt, lijkt me een goede oplossing, ga aan de slag, vooral wat betreft de domp van de motor had ik geen idee.
Als het model gereed is en gevlogem heeft plaats ik hier zeker een berichtje.

Groet, Nico.

nge zei:
(iets anders heb ik niet, woon in Argentinie en op electro gebied is hier weinig of niets)

www.aircraft-world.com kan misschien een uitkomts bieden?
zeverzenden overal ter wereld :D Verder geen credit card nodig
gewoon paypal aanmaken naar bank in Argentinie geld storten
en bestellen maar :)

inderdaad gisteren bij "kassa" hadden ze het ook over paypal schijnt de veiligste manier te zijn

Probleem is niet het verzenden van artikelen hierheen, dat doet Quartel zelfs.
Alleen poststukken boven $25,-- het land in krijgen geeft problemen en (heel) veel extra kosten.
ARF modellen + brandstof motoren en afstandsbediening van het merk JR is hier wel te krijgen, bouwpaketten / electro niet dus.

Back