Ben begonnen aan mijn eerste serieuze project.
De Dos Amigos van OcCre.
Het is een mooi pakket. Schip is vrij groot. Alleen de romp zelf is al 50cm.
Ben al lekker op weg. Spanten en dek geplaatst en in vorm geschuurd.
Meteen mijn eerste vraag. Hoe krijg ik de latten mooi tegen de spanten. Ik heb een elektrische plankenbuiger. Maar ben er niet echt handig mee.
Is het verstandig de latten nat te maken en dan te plaatsen. Of toch eerst in vorm maken met de planken buiger.
Al een paar onderdelen gemaakt. Zoals het dekhuis en een dek rooster.
Op de foto’s in de beschrijving zijn ze altijd erg mooi van kleur. Maar na schuren etc zijn ze erg dof. Wat is de best manier om de kleuren mooi te krijgen.
Dan het volgende.
In de beschrijving voor het dek kanon is alles van hout en het kanon zelf van messing.
In het echt is alles van witmetaal.
Het kanon wil ik gunmetal of mat zwart spuiten.
Maar het onderstel zit ik in twijfel. In de beschrijving is het van hout. Maar moet ik hem dan bruin/hout schilderen. Of ook donker samen met het kanon.
Wie heeft er een advies.
De Dos Amigos van OcCre.
Het is een mooi pakket. Schip is vrij groot. Alleen de romp zelf is al 50cm.
Ben al lekker op weg. Spanten en dek geplaatst en in vorm geschuurd.
Meteen mijn eerste vraag. Hoe krijg ik de latten mooi tegen de spanten. Ik heb een elektrische plankenbuiger. Maar ben er niet echt handig mee.
Is het verstandig de latten nat te maken en dan te plaatsen. Of toch eerst in vorm maken met de planken buiger.
Al een paar onderdelen gemaakt. Zoals het dekhuis en een dek rooster.
Op de foto’s in de beschrijving zijn ze altijd erg mooi van kleur. Maar na schuren etc zijn ze erg dof. Wat is de best manier om de kleuren mooi te krijgen.
Dan het volgende.
In de beschrijving voor het dek kanon is alles van hout en het kanon zelf van messing.
In het echt is alles van witmetaal.
Het kanon wil ik gunmetal of mat zwart spuiten.
Maar het onderstel zit ik in twijfel. In de beschrijving is het van hout. Maar moet ik hem dan bruin/hout schilderen. Of ook donker samen met het kanon.
Wie heeft er een advies.