Nuestre Señora del Pilar ( OcCre )

Ik zal eerst de foto's plaatsen van de 3 schepen.

S2460009.jpeg
S2460010.jpeg
S2460012.jpeg
S2460013.jpeg

De eerste 2 zijn de Nuestre
Dan de santissima en Smit Rotterdam

Je kan in principe dus bij proxxon.com een query aanmaken om die onderplaat te bestellen. Je betaald dan hetzelfde als de winkeliers betalen. Ze zijn heel vriendelijk daar.

Misschien de mast vierkant maken op die plek zodat de knie als het ware in de mast valt. Vergeet dit.

Wat ik ook zie is dat de zalingen niet tegen de mast liggen. Dat is normaal wel zo. En aan de buitenzijde van de zalingen is dan ruimte voor het touwwerk. De knieën die komen dan tegen de zalingen. Ik heb even geen tekening bij de hand maar in historische scheepsmodellen van W zu Mondfeld ergens op pagina 205 staan voorbeelden.

Laatst bewerkt:
Stephan, De zalingen zijn zo geleverd door OcCre en zo staat het ook op de tekening.
Maar ik begrijp precies wat je bedoeld.
Maar jij legt wel de vinger op de wond :-)
Als ik het moet losmaken zal het een hoop sloopwerk gaan worden.
Andere optie is dit deel opnieuw bestellen.....

Waarom niet opnieuw maken van scratch. Het voorbeeld heb je. In mijn eerste verslag de,veliero Endeavour heb ik ze ook zelf gemaakt. Als het goed is heb je veel stukjes hout over. Daar kan je veel mee.
Ik had totaal geen ervaring en ging mij ervoor zitten en proberen. Duurde een dagje of 2 extra aan tijd, maar dan is het ook geen vlek meer op het geheel.

Van de foto die je laat zien kan ik niet veel maken Sjors, maak eens een foto van de zijkant met een stukje van de mast en de masttop.

@Stephan, die foto is van de Santissima en dat klopt wel
De Nuestra klopt niet.

@ Ga ik morgen doen Piet maar waarschijnlijk (weet het bijna wel zeker ) heeft Stephan de oplossing aangedragen.
De zalingen zijn te breed en zitten er verkeerd op.
Mijn vrouw heeft dat gemaakt via de tekeningen en die heeft ze iets te goed opgevolgd.
En ik heb ook niet opgelet.....

Nou, nou Sjors kom ik even langs om dit te gaan volgen, zijn alle stoelen reeds bezet, na veel pijn en moeite nog een plaatsje gevonden en wat zie ik nu langs komen... allemaal van die geweldige schepen. :worship::worship:., dus laat maar langskomen die foto's van je nieuwe project...
Enne dat probleem met dat mastje krijg je ook wel voor elkaar hoor ;)

Back