Bedankt voor jullie reacties, in dat geval laat ik de balken gewoon doorlopen en maak ik er binnenkort even steunpoten onder.
Ik heb de afgelopen week behoorlijk wat tijd in de bouw gestoken, dus is het de hoogste tijd om de veranderingen even weer te laten zien...
Zoals aangegeven in de vorige post, was ik van plan om het dek te beplanken. Op de eerste foto is te zien dat ik daarmee bezig ben. Daarnaast was ik bezig met het maken van de binnenkant van de verschansing.
Toen dat klaar was moest ik de onderdelen die de ingang van kajuit vormen maken. Het bestaat gewoon uit een aantal multiplex plaatjes. Deze zijn aan elkaar gelijmd, vervolgens heb ik er een laag walnoot beits overheen gezet en de ramen en deuren geplaatst.
Verder heb ik de sleuven waar de kraanbalken doorheen lopen gevijld en de kraanbalken geplaatst.
De buiten beplanking verder aangewerkt tot de hoogte die de binnen beplanking had.
Toen was het tijd voor een grote verandering, die het uiterlijk van het schip voor een groot deel gaat bepalen... De gele verf... Ik heb ook hier gekozen om de kleur uit de bb te volgen, alleen heb ik dekkend geschilderd en de bb gebruikt een beits.
De banden aangebracht die zwart geschilderd worden.
En ook daar ben ik inmiddels behoorlijk ver mee.. De ene kant is vrijwel helemaal op kleur nu, de andere helft nog een paar kleine dingetjes.
Ik had eerst een stukje afgeplakt en daarlangs geschilderd. Het enige wat dat heeft opgeleverd is extra herstelwerk, want de verf trok bij de tape langs omhoog. Daarom heb ik alles verder uit de losse hand gedaan, dus zonder afplakken. Op de 2e foto is goed te zien dat dat aardig strak geworden is.
Op de 2e foto is ook duidelijk te zien dat ik niet strak geschilderd heb aan de bovenkant, hier komt nog een plank over in een andere kleur, dus let er niet teveel op.
Een hele verandering, maar tot nu toe voldoet het aan m'n eisen en verwachtingen, dus ben ik erg blij met het resultaat tot nu toe.