Heb hier een incomplete Nikko Super Evolution 1op10 Formule 1 racewagen liggen NSE10, 2ehands winkeltje gekocht geloof voor 5-10euro's....
wat er allemaal ontbrak:
-kristal (1 van de 2)
-accu
-lader
-antenne (zender)
Vervolgens heb ik t volgende gedaan, 7.2v 3300mah (die ik bij mn tank had) gebruikt om te testen, een setje nieuwe carson RX/TX gekocht... en in had nog een passende (super lange) antenne liggen van een of andere gare oldskool helicopter die ik verkocht had maar vergeten was de antenne in de doos te doen (was op rommelmarkt, dus niet opzettelijk)
Nu zou je denken dat dit allemaal vlekkeloos werkt, helaas niets is minder waar
Als de F1 op ON staat en ik vervolgens de Radio/Zender aanzet, begint de motor als een bezetene te draaien (met hier en daar een schokje) ook slaan de wielen altijd naar 1 kant volluit??
zodra en de antenne eruit draai stopt dit...
ook gebeurt dit nauwelijk als de antenne zoveel mogelijk is ingeschoven
maar zodra 50% of meer uitschuift begint ie weer te flippen
overigens reageerd hij totaal niet op de juiste manier als welke actie ik uitvoer via de zender... eerlijk gezegd reageert ie eigenlijk nauwelijks!
Ik heb enorm veel moeite met het omschrijven van dit probleem, mijn excuses hiervoor.. ik hoop dat iemand wat tips voor mij heeft
ik weet dit is geen proffesioneel ding, maar speelgoed.. echter wel leuk
(foto's volgen)
BTW het is deze Toyota 2004 uitvoering:
wat er allemaal ontbrak:
-kristal (1 van de 2)
-accu
-lader
-antenne (zender)
Vervolgens heb ik t volgende gedaan, 7.2v 3300mah (die ik bij mn tank had) gebruikt om te testen, een setje nieuwe carson RX/TX gekocht... en in had nog een passende (super lange) antenne liggen van een of andere gare oldskool helicopter die ik verkocht had maar vergeten was de antenne in de doos te doen (was op rommelmarkt, dus niet opzettelijk)
Nu zou je denken dat dit allemaal vlekkeloos werkt, helaas niets is minder waar

Als de F1 op ON staat en ik vervolgens de Radio/Zender aanzet, begint de motor als een bezetene te draaien (met hier en daar een schokje) ook slaan de wielen altijd naar 1 kant volluit??
zodra en de antenne eruit draai stopt dit...
ook gebeurt dit nauwelijk als de antenne zoveel mogelijk is ingeschoven
maar zodra 50% of meer uitschuift begint ie weer te flippen
overigens reageerd hij totaal niet op de juiste manier als welke actie ik uitvoer via de zender... eerlijk gezegd reageert ie eigenlijk nauwelijks!
Ik heb enorm veel moeite met het omschrijven van dit probleem, mijn excuses hiervoor.. ik hoop dat iemand wat tips voor mij heeft
ik weet dit is geen proffesioneel ding, maar speelgoed.. echter wel leuk

(foto's volgen)
BTW het is deze Toyota 2004 uitvoering: