Kan iemand meer vertellen over de Niederrheinischer Raketentag eind april? De site www.nrt1.de biedt niet echt informatie.
NRT is een lanceer weekend vlak bij kalkar In het plaatsje koch. Vrijdag tot zondag bbq bier en raketten Het lanceer veld is niet al te groot maar de sfeer compenseert alles. als je op het duitse model bouw forum zoekt dan vind je wel een route kaartje van uit leiden rijd ik er in 2 uurtjes heen en ik gelloof dat de meeste Nederlandse rocketeers dus dichter bij wonen dan ik.
Ik heb hier anders nog een mailtje met een plattegrond van de omgeving van het lanceerveld. Desgewenst kan ik dat mailtje wel doorsturen aan diegenen die er heen willen. Wat lanceren betreft denk ik dat ik mijn Barracuda ga lanceren op een G64. Mogelijk lanceer ik ook mijn vijfde Magnum Opus op een F39.
Ik wil er graag heen. Ook al omdat het zo dichtbij is. Als je dat mailtje zou willen forwarden graag. Thnx, Henri
voor de gene die er niet waren . jullie hebben wat gemist. het was weer als van ouds mooie raketten en veel, maar ok vreselijk hoog gelanceerd.
Ik geloof zeker dat ik wat gemist heb, want ik heb de lanceersite niet kunnen vinden. Volgens de kaart die ik van Robin heb gehad, leek het erop dat het in "Kernwasser Wunderland" was, maar daar wisten ze van niets. In omliggende plaatsen navraag gedaan, maar helaas. Misschien iets voor de organisatie om de volgende keer eea beter te beschrijven.
De lanceerlocatie was een sportveld naast het plaatsje Wissel. Het ligt wel in de buurt van "Kernwasser Wunderland" maar toch scheelt het een paar kilometer. Zelf was ik bijzonder te spreken over de sfeer op het veld en de leuke en inspirerende dingen die je er ziet. Jan-Hein testte zijn boostglider op een Held 1000 motor. Een mooie lange klim en een hele stabiele zweefvlucht waarna wij 300 meter konden gaan wandelen voor de berging. Ook was er een radiografische zwever met raketmotor. Bijzonder leuk om te zien en hoe lang dat toestel vloog na een verticale klim op de motor. Zelf was ik zeer tevreden over de vlucht van mijn Barracuda op een G64. Dat ding ging er snel vandoor naar ruim 700 meter (2153 voet volgens de hoogtemeter). Daarna volgde een vlotte afdaling onder een streamer. De hoofdchute ging er netjes op 150 meter uit waarna een nette landing volgde midden in een klein weilandje met zeer nieuwsgierige hertjes. Dat was een bijzonder hylarische afsluiting van een anders zo'n indrukwekkende vlucht . Ook heb ik wel verdere plannen in gedachte tot het bouwen van een koolstof of glasvezel raket, zeker na het zien van de schitterende koolstofraket van Wilfred.