nog een draadje van een herintreder.

een paar jaar geleden ben ik gestopt met modelvliegen vanwege de ogen. Ik kan niet goed meer tegen fel licht en dat is dan vaak een probleem met modelvliegen. Nu8 enkele jaren verder merk ik dat ik steeds meer last krijg van stress. Een oude hobby heb ik opgepakt, het sportvissen en vliegvissen, maar dat helpt niet om de stress weg te krijgen. wel zorgt dit ervoor dat er wat innere rust komt. Het vechten met die grote sterke karpers doet veel, zeker aan de vaste stok en niet aan de werphengel. Ja, er zit een dikke elastiek in die de werking van die molen moet nabootsen. maar het is toch anders, je bent toch meer die vis in gevecht met je handen. De zwaarste die ik de afgelopen jaren op de kant heb kunnen krijgen op deze manier was ruim 10 kilo.
Maar helaas die stress en dat hele drukke blijft en gaat niet weg. Met het modelvliegen was dat sneller weg, dus we gaan het weer proberen. Maar dan weer anders dan in het verleden.

Echter zie ik nu dat ik ook met kleine modellen lekker dichtbij kan blijven en niet direct in open veld hoef te staan, maar ook vlak langs een bomen rij. Echter kan dit alleen met modellen lichter dan 250 gram. Daarmee kan ik dus overal in het veld vliegen zonder gedoe van brevet of rdw inschrijving. ik voel niet meer de behoefte aan een club. heb in het verleden ook veel zogenaamd "wild" gevlogen.

een klein 3d kistje heb ik al gekocht, en ik had nog een night vapor liggen. beiden zijn al vliegklaar. Maar die zijn met vaste zender, ik wil ook andere modellen gaan maken en vliegen en heb daar micro spullen voor nodig. Die spullen en ook modellen heb ik gevonden Dancing wings, zij hebben leuke kleine houten modellen in de sub 250 klasse. allemaal te vliegen met 1s aandrijving. Maar ook andere merken hebben leuk spul daarvoor. Straks meer.

Welkom in de club.
Ik hoop binnenkort mijn eerste vlucht te gaan doen.
We pakken het iets anders aan maar ik ben benieuwd hoe het ons gaat bevallen.
De reden om te gaan vliegen zijn identiteit.

klopt, Bert. maar voor mij een andere insteek, beetje afreageren om de stress weg te krijgen.

Omdat ik in de sub 250 gram klasse wil blijven wilde ik ook een zender met een speelgoed uiterlijk, vandaar mijn vraag naar een Multiplex smart sx of een zender van hobbyking die er ook zo uitziet. Maar in de tussen tijd heb ik bij Banggood een betere optie gevonden. Een volwaardig modelbouwzender met het uiterlijk van een game controller. deze in combinatie met een 8 kanaals ontvanger heb ik besteld en zal de komende weken hier op de mat vallen. deze combi kosten net geen 54 euro inclusief verzenden.

Nu eerst wachten tot alles er is en me verdiepen in dat s-bus systeem. en kijken wat ik daar nog meer voor nodig heb.

Ik hoop dat je de gewenste ontspanning kan vinden, en dat de ogen mee willen werken.

Back