NK Seizoen 2013 !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Draai te kort mee om ook maar 1 zinnig voorstel in te dienen;):cool:
Wie weet hebben anderen nog op of aanmerkingen op het NK format.
Succes in ieder geval.

mvg Roy
 
Draai te kort mee om ook maar 1 zinnig voorstel in te dienen;):cool:
Wie weet hebben anderen nog op of aanmerkingen op het NK format.
Succes in ieder geval.

mvg Roy

Moeten is er ook nooit bij maar veel mensen vergeten wel eens de gaten in de huidige reglementen door bv. een verkeerd gekozen woord (moeten/mogen/kunnen) te corrigeren.
 
Moeten is er ook nooit bij maar veel mensen vergeten wel eens de gaten in de huidige reglementen door bv. een verkeerd gekozen woord (moeten/mogen/kunnen) te corrigeren.


Idd, alle voorstellen en wijzigingen zijn welkom. Hoe groot of klein ze ook mogen lijken in jouw ogen ;) ! Gewoon indienen !!
 
Blijkbaar is met tevreden met hoe het nu gaat bij het NK Elektro. Er is maarliefst één voorstel. :-)

Groet Robert
 
Verbieden, levert gegarandeerd een fikse discussie op zoals bij de brandstof


Hmm een fikse discussie lijkt me geen goeie reden om een voorstel in te dienen.
Laten we met z'n alle zoeken naar verbeteringen t.o.v. het huidige !!

En als dat er niet is, laten we het lekker zoals het is ;) !
 
Invoeren van een keuringsitem op maximaal motortoerental.

Aan de hand van de specificatie van Speedpassion een minimaal en maximaal toerental instellen zodat het sjoemelen, wat natuurlijk niemand doet, min of meer uitgesloten wordt.

Draait je motor te veel toeren, helaas geen deelname, wordt in zekere ook al toegepast bij de ETS. Alleen gebruikt men daar een speedgun.

Bij de eerste keuring van de dag wordt het toerental getest, motor en regelaar gemerkt en daar moet je het de rest van de dag mee doen. Regelaar of motor stuk? Vervangen en zelfde keuring nogmaals doorlopen.
 
Invoeren van een keuringsitem op maximaal motortoerental.

Aan de hand van de specificatie van Speedpassion een minimaal en maximaal toerental instellen zodat het sjoemelen, wat natuurlijk niemand doet, min of meer uitgesloten wordt.

Draait je motor te veel toeren, helaas geen deelname, wordt in zekere ook al toegepast bij de ETS. Alleen gebruikt men daar een speedgun.

Bij de eerste keuring van de dag wordt het toerental getest, motor en regelaar gemerkt en daar moet je het de rest van de dag mee doen. Regelaar of motor stuk? Vervangen en zelfde keuring nogmaals doorlopen.


Hoe zou dat in de praktijk moeten gaan werken ?? Door wie en met welke middelen wordt dit getest ?? Zit iedereen hier op te wachten ??

N.B. ik ben ook voor een zo gelijk mogelijke strijd in de Stock Klasse, maar ben me ook er van bewust dat het 'leuk' en toegankelijk moet blijven. Vraag me af of zo'n regel als bovengenoemde hier aan bij gaat dragen ?? Maar indienen kan natuurlijk altijd !!
 
Je kunt wel een dergelijke test opzetten en de zichtbare snelle jongens op de baan contoleren.

Een regelaar, een servotester en een 7 volt gestabiliseerde voeding op een plankje is je basis. Dan een simpele universeel meter met frequentiemeter bij een sensor aftappen.
 
Hoe zou dat in de praktijk moeten gaan werken ?? Door wie en met welke middelen wordt dit getest ?? Zit iedereen hier op te wachten ??

N.B. ik ben ook voor een zo gelijk mogelijke strijd in de Stock Klasse, maar ben me ook er van bewust dat het 'leuk' en toegankelijk moet blijven. Vraag me af of zo'n regel als bovengenoemde hier aan bij gaat dragen ?? Maar indienen kan natuurlijk altijd !!

Roelof geeft al een voorbeeld, en ik denk dat er best iets op de markt is om de toerentallen van een motor te bepalen. De technische keuring kan dit doen vooraf de eerste kwalificatie, natuurlijk hebben ze het op dat moment dan even drukker.
Tevens zullen de rijders bij de technische keuring moeten komen met een losse motor om deze aan de toerenteller te hangen. Dus ja, dat is een extra inspanning die je als rijder moet doen, pinion van de motor, daarmee naar de keuring en testen maar. Of iedereen daarop zit te wachten is de vraag, vandaar hier even een proefballonetje...

Om dat laatste gaat het nu net, leuk en toegankelijk. Ondanks dat er met hetzelfde setje gereden wordt zijn de verschillen tussen de snelste en langzaamste rijders rijders redelijk groot, en mijns inziens is dat niet alleen te steken op baankennis of afstelling van auto...
Waarmee ik niet gelijk wil zeggen dat de snellere rijders niet volgens het reglement zouden rijden, maar het heeft er wel de schijn van en met het invoeren van een dergelijke controle kun je die schijn weghalen.
En ik hoor heel veel verhalen rondom mij heen dat er mensen zijn die geen NK meer rijden in de stock klasse omdat er schijnbaar gerommeld wordt, en dat dat een nadeel is van een stock klasse.

Ook bij 1:1 "stock" klasses zoals bijvoorbeeld de Renault Clio Cup zijn er verhalen over het toepassen van niet stockdelen waardoor men net iets sneller is als de concurrentie...

Of het indienen van een dergelijke regel nut heeft, dat kan men helaas nu nog niet zeggen, maar het is misschien wel iets om over na te denken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top