Nieuwe Walkera V120d02S v2

nee nog niet want ze liet net weten "bestel maar en dan zet zij de korting eronder" dus ben benieuwd. Als het me niet bevalt dan hebben ze pech gehad en ik weet hoe duur ze bij BG zijn dus ze moeten incl. verzenden nog wel ff zakken:rolling:

wil gewoon zien wat zij als support geven Het is voor hun denk ik misschien nog handiger en belangrijker, als dat ze voor mij zijn. Want ik maak voor hun een test/review erover omdat dit er totaal nog niet is dus info 0 zullen we maar zeggen.

En bij BG restocken ze pas weer ongeveer op de 17de

Voor de rolls moet je je servo uitslag wat verhogen. Dan gaat t makkelijker ;-)
Vandaag op de DR switch en standaard op stunt 2 de dual rates voor elevator en aileron op 125% gezet, maar geen zichtbaar en of merkbaar verschil. Stick vol naar rechts met of zonder DR gaf dezelfde hoeveelheid beweging op de swash.

Elev/ail extend opgeschroefd naar ca. "13.30u" ipv "12.00u" en dat lijkt wel verschil te maken, maar kon het niet echt gaan testen op het veld ivm de wind.

En wéér iets kapot gegaan vandaag :mad: tijdens het testen in de tuin hield de staart het ineens niet meer. Aan de grond gezet en wat blijkt: tail servo gear naar z'n grootje. Begin nu langzaamaan wel genoeg te krijgen van het gesleutel aan de V120 :(

Servo maar bij Banggood besteld, scheelt de helft met in de buurt. Dan maar 2 weken niet vliegen, de V120 kwam toch al niet veel meer van z'n plek.

geen verschil? .. dat is raar, zou namelijk wel moeten werken.
althans ik kon het wel merken toen ik de devo zender nog gebruikte.

tja zo'n staart servo kan best wat hebben, maar je bent er natuurlijk ook al eens mee gecrasht wat eventuele schade intern is moeilijk te zien. Maar nu is het dus zover schijnbaar.

wel jammer.

Ik wacht ook nog op m'n parts van X-treme.

geen verschil? .. dat is raar, zou namelijk wel moeten werken.
althans ik kon het wel merken toen ik de devo zender nog gebruikte.

tja zo'n staart servo kan best wat hebben, maar je bent er natuurlijk ook al eens mee gecrasht wat eventuele schade intern is moeilijk te zien. Maar nu is het dus zover schijnbaar.

wel jammer.

Ik wacht ook nog op m'n parts van X-treme.
Nope, geen verschil.

Heli in Adj. mode. Stick vol in de hoek en daarna DR omzetten resulteert in exact dezelfde uitslag.

Elev/Ail extend opschroeven lijkt dus wel geholpen te hebben, maar dat heb ik nog niet kunnen proberen.

Tjah, die servo zal inderdaad eerder al wel een tik gehad hebben of zo. Voor de gewone servo's heb ik gear setjes liggen, maar die zijn natuurlijk weer niet geschikt voor de tail servo. Daar zijn ook geen gear setjes voor te krijgen helaas, dus moet de hele servo vervangen worden.

Ik had overigens geen spare A-gear meer liggen, maar inmiddels wel een aantal setjes B- en C gears ;-) dus ik heb bij Xtreme ook maar het stalen A-gear besteld. Het vreemde is alleen dat de order goed doorgevoerd is met paypal checkout (dus zonder account aan te maken), maar ik per mail geen orderbevestiging ontvangen heb. Heb ze al een mail gestuurd hierover.

@David: Dat had ik eerder moeten weten inderdaad ;-)

Ehh DR is alleen je snelheid van de bewegjng die je nu opschroeft. Als je travel adjust of endpoints opschroeft verander je pas de afstand van de afgelegde weg van het armpje.

Nee toch? Met DR vergroot of verklein je volgens mij echt je fysieke servo throw. (volgens Finless Bob in ieder geval ;-)).

Tenzij je je end points al op het maximum hebt staan (150% ingeval van de Devo 7) kan je met DR de throw procentueel verhogen tov je end points (125% max igv de Devo 7).

Je kan met dual rates echter nooit boven de maximum end point waarde. Dus stel dat mijn end points op 125% staan: dan levert 75% DR 93,75% servo throw op (75% DR x 125% EPA), maar 125% DR levert geen 156,25% servo throw op (125% x 125%), maar gewoon 150% omdat dat het maximum is.

Er zijn dus twee wegen die naar rome leiden om de servo throw te vergroten/verkleinen:

Met EPA/TRVADJ:

Als je deze op bijvoorbeeld 125% zet dan heb je standaard 125% servo throw.
Wil je onder je DR switch de mogelijkheid om naar 100% servo throw te gaan dan moet je je DR dus op 100/125=80% zetten.
Wil je nog lager kunnen, bijv. 75% dan moet je DR dus op 75/125=60%

Met DR:

Als je end points op 100% staan kan je met je DR instelling op 125% deze verhogen naar bijv 125% op met 75% DR verlagen naar 75% servo throw.

Zo heb ik het geleerd/meegekregen in ieder geval.

Edit: de 2e methode heb ik dus geprobeerd, zal de eerste ook nog eens aankijken.

eh je hebt gelijk floris, ik dacht even het met servo snelheid te maken had. ( beetje het tegenover gestelde als expo's bijv. ) maar ik zat fout.

er zijn dan inderdaad 2 manieren om je servo uitslag te veranderen. Maar niks werkt bij jou??

Trvadj heb ik nog niet geprobeerd, das de moeite waard om nog eens te proberen.

Verder lijkt "Elev/Ail Ext." op de Rx verhogen dus ook geholpen te hebben.

ik heb 'm nog niet op de futaba geprobeerd.. maar ben erg benieuwd. Met de devo kon ik hem wel lekker vlot maken maar toen had ik ook de uitslagen wat verhoogd.

Ik weet niet hoe snel de V120 normaal flipt, maar toen ik het probeerde leverde vol rechts aileron een kwart flip op met een straal van zo'n 2m. Toen heb ik m dus maar weer recht gezet aangezien ik niet veel hoger dan 4 of 5m vloog ;-)

Hopelijk gaat het nu beter, anders kan ik altijd nog de servo links verder naar buiten zetten op de armen.

flip is net zo makkelijk hoor.

Geef 'm wat positief pitch, trek je stick naar achter en houd deze zo tot de heli weer recht hangt. Alleen halverwege de volledige flip als de heli op z'n kop hangt trek je de pitch even terug naar midstick en vervolgens weer positief.

Gewoon lekker op hoogte oefenen buiten, dan heb je de meeste ruimte met opvangen van fouten. Zo deed ik vorige week ook de eerste met de atom. Nu ik weet dat de heli het kan en ik het kan kun je 't eens wat lager proberen.

Voordeel van roll vind ik dat de oriëntatie staart/neus gelijk blijft daarom wilde ik deze irl eigenlijk eerst maar eens proberen.

In de sim doe ik allebei, alhoewel simmen alweer even geleden is, misschien toch maar weer een keer opstarten om nog wat te oefenen ;-)

Ik schrok de eerste poging wel, positieve pitch, stick naar rechts en zwiep daar ging de v120 ineens in een duik naar rechts in plaats van rond :rolleyes:

Back