nieuwe hks servo sneller dan brushless servo

Vergelijken moet je ook bij de werkvoltage als je de snelheid bekijkt bij 4,8 v tot 6V is deze 0,04, en gelijk aan die van futaba, bijvoorbeeld de S9254, Gyro 401 heckrotor servo (meestal geven ze de snelheid op bij de hoogste werkspanning, in dit geval 7,4 v)

Ook is de snelheid soms afwijkend, doordat ze niet dezelfde stelhoek gebruiken.

Vooral als staartservo gaan gebruiken,als de bami mensen zelf al aangeven,dat deze servo alleen voor de swasch aansturing te gebruiken
is:rolleyes:

deze servo alleen voor de swasch aansturing te gebruiken

Dit klopt. Een staartservo heeft andere vereisten m.b.t de motor. (veel kleine snelle bewegingen i.p.v grote relatief trage) Hierdoor is deze niet aan te raden als staart-servo.

Daarintegen zullen deze servo's zullen binnekort te vinden zijn op mijn 3Dplus. Ik krijg zodra beschikbaar een lijst van de nieuwe europese distributeur met alle servos en prijzen.

Deze distributeur is gelegen in duitsland, schilt dus veel import/verzend kosten !! Linkje!
Alle MKS servo's zijn pas over 2-4 weken binnen en zullen dan ook verkocht kunnen worden.

Gearsets ga ik even navragen, ik houdt jullie op de hoogte! :-D

Even nagevraagd,

Deze link heeft nog meer servo's en onderdelen erop staan (zelfde bedrijf andere URL)

Linkje naar de GEARS
Hier staan geen prijzen op omdat deze site bedoeld is voor doorverkoop aan winkels.

Deze producten worden uiteindelijk aan particuleren verkocht op: winkel mans-toy.de

Dus gears worden volop te verkrijgen :mrgreen:

Wie heeft het over staart servo?
Mooi voor de swasch.
Dat toevallig tot nu toe bijna iedereen deze servo als staartservo gebruikt vind ik vreemd gezien de specs.
Misschien omdat ze nog niet zo lang uit zijn?
Kijk eens naar de specs en vergelijk met futaba.
Wat zou het 7,4V ?? gewoon 2 slipo waar ik al jaren mee vlieg alleen dan 3 servo's zonder step down.
Op de staart heb ik een 611 daar valt NIETS dan hooguit het gewicht/prijs te verbeteren.
Mij lijkt dit een fantastisch alternatief voor die belachelijk dure bls-jes.
Als de gearsets teminste geen 60 euro gaan kosten:D

Gr Matthijs

Laatst bewerkt:
Anko,

Deze zijn allemaal trager en dus minder intressant als upgrade voor 9252.
Ik zoek een servo die kan tippen aan de bls-jes van futaba.

fly4fun

Een 5954 gaat heel snel stuk bij meer dan 4,8V en is dus ook geen vergelijk.
Het is ook niet handig om hem op de swasch te zetten...

Gr Matthijs

0.03 sec trager als een s9252???? volgens mij is die nog steeds 0.04... maargoed, dat is miniem verschil..

Kleine 2a bec voor de gyro+staart en Rx.. en klaaar..

Je haalt wat door elkaar denk ik, of ik ben mischien niet duidelijk genoeg geweest
Ik heb het hier over een mooi alternatief voor de peperdure bls servo's van futaba en GEEN 9252 die echt VEEL trager is.
Ook geen 5254 want die is wel snel maar niet geschikt voor de swasch.

de 9252.
0,1 sec/45 graden 4,8V 66 Ncm =6,6kg

MKS HV-787
0,033 sec/60 graden 7,4V 8,44kg.cm

Toch een behoorlijk verschil dacht ik...;)

En op 2s lipo vlieg ik toch (veel piloten) al dus die stepdown heb ik al.

Gr Matthijs

Maar wat moet je eigenlijk,met van die belachelijk snelle servo's op je
tuimelschijf?Gewoon s3050 zijn snel en sterk genoeg.:cool:
Ik zie dat wel vaker,b.v een staart servo op het gas,en dan krijg je van die verhalen dat alles sneller reageert.Als men staat te vliegen met een
heli ga jij echt niet merken of een servo er 0.03 of 0.06 seconde erover doet om te reageren.
Dit zit gewoon tussen de oren.:rolleyes:

wie heeft het over een gas of staartservo?:sleepy::sleepy:
We hebben het hier over een servo voor de swach en geen gas/staart/mixture of wat dan ook.
Als je vliegt zul je van die snelle servo's vooral op de pitch behoorlijk wat merken.
Denk eens aan pitch-pops
Die servo die je als voorbeeld geeft is gewoon 5 keer zo traag...... als je teminste met 6v vliegt....

Een s3050
Operating Speed (6.0V): 0.16sec/60 degrees at no load

MKS HV-787
0,033 sec/60 graden 7,4V 8,44kg.cm

Ik heb nog een ouwe raptor staan waar dit een hele mooie upgrade voor is. de pitch bijvoorbeeld.
Tsja...als je alleen maar eenvoudige rondjes vliegt met af en toe een flipje dan volstaan 3001-tjes nog........

Gr Matthijs

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy BLS980 Digital Brushless Heli Rudder Servo 3.1kg/.03sec/58g $76.99

super servo voor tail, ook brushless. Geen speling op de titanium gear, super smooth en rappo klappo.

BLS980.jpg

Back