Even wat van me afschrijven.
Na een crash en wederopbouw, vanmiddag weer de eerste vlucht.
Erg benieuwd naar het vlieggedrag omdat ik en een complete alu staartaansturing op de 500 had geplaatst en de instellingen van de Spartan gyro wat had aangepast.
De accu had alweer even gelegen en dat gecombineerd met de invallende duisternis vond ik het na een minuut of zes wel genoeg(normaal met gemak zeven min.). Alles functioneerde prima maar toen ik geland was realiseerde ik me dat ik alleen clockwise pirouettes had gemaakt.
Dus nog even omhoog voor een ccw test. Vreemd genoeg bleef de staart rustig doordraaien nadat de stick alweer in neutraal stond
Corrigeren naar de andere kant haalde ook niks uit. Ondanks dat er tijd genoeg was en de hoogte zeer beperkt besloot ik i.p.v. throttle hold aan en een soort van autorotatie te doen de heli recht te houden en langzaam te landen. Helaas niet recht genoeg.
Op het laatst toch ook weer wat gas erop om nog wat te corrigeren....erg verstandig
De schade valt op het eerste gezicht nog mee. Alleen één blad, gestripte main gear, waarschijnlijk een tandje van een cyclic servo gestript en het onderstel op de vier punten van de bodemplaat afgebroken. Maar de ervaring leert dat er toch wel meer schade is.
Ik kreeg een beetje een déjà vu. In de Wankera tijd was het door de gyro elke vlucht raak. Brrrrr...wat een shitgevoel. Veertig vluchten niks aan de hand en nu drie achter elkaar waarvan de laatste zeker door materiaal. Het kl*terige daaraan is dat ik niet weet waarom. Zal het vertrouwen in de spullen(lees: gyro) niet ten goede komen. En ik maar denken dat ik door een supergyro (en alu tailrotor) klaar zou zijn voor de eerste looping die wèl goed zou aflopen. Terug bij af
Na een crash en wederopbouw, vanmiddag weer de eerste vlucht.
Erg benieuwd naar het vlieggedrag omdat ik en een complete alu staartaansturing op de 500 had geplaatst en de instellingen van de Spartan gyro wat had aangepast.
De accu had alweer even gelegen en dat gecombineerd met de invallende duisternis vond ik het na een minuut of zes wel genoeg(normaal met gemak zeven min.). Alles functioneerde prima maar toen ik geland was realiseerde ik me dat ik alleen clockwise pirouettes had gemaakt.
Dus nog even omhoog voor een ccw test. Vreemd genoeg bleef de staart rustig doordraaien nadat de stick alweer in neutraal stond

Op het laatst toch ook weer wat gas erop om nog wat te corrigeren....erg verstandig

De schade valt op het eerste gezicht nog mee. Alleen één blad, gestripte main gear, waarschijnlijk een tandje van een cyclic servo gestript en het onderstel op de vier punten van de bodemplaat afgebroken. Maar de ervaring leert dat er toch wel meer schade is.
Ik kreeg een beetje een déjà vu. In de Wankera tijd was het door de gyro elke vlucht raak. Brrrrr...wat een shitgevoel. Veertig vluchten niks aan de hand en nu drie achter elkaar waarvan de laatste zeker door materiaal. Het kl*terige daaraan is dat ik niet weet waarom. Zal het vertrouwen in de spullen(lees: gyro) niet ten goede komen. En ik maar denken dat ik door een supergyro (en alu tailrotor) klaar zou zijn voor de eerste looping die wèl goed zou aflopen. Terug bij af

Laatst bewerkt: