nieuw lid

Een rubber velletje is idd nog een beter idee! Vet er tussen wordt natuurlijk 1 grote smeerboel.
Ik heb nog wel een oude fiets binnenband ergens liggen volgens mij.

Gelukkig zat er bij de auto al een reserve verbindings stuk, dus die hoef ik niet te bestellen. Ook zaten die schroeven in de set die ik had besteld. Ze waren beide krom trouwens, de bovenste maar een klein beetje maar toch.

Nu dus 3 schroeven kunnen gebruiken, dus €10 per schroef o_O Ahja al veel beter dan 30 voor 1 haha

En ja, 1 as vd draag arm is idd krom! Maar niet heel erg. Ik zal m morgen eens in de bankschroef zetten, kijken of dat helpt en anders kan t zo ook wel denk ik.

Hier een foto vd hele diff uit elkaar en gereinigd met rem reiniger. Gisteren ff bij de bouwmarkt gehaald. Die grijze drek ging er niet heel makkelijk uit, meeste heb ik met een wc papiertje er uit gewreven na het inngespoten te hebben met de remmenreiniger. Vol in die diff behuizing spuiten met die remmenreiniger spetterde nogal en dan zat er nog drek in.
Moet je toch wel zelf poetsen dus, of ik doe t verkeerd.
Screenshot_20230922-204937-242.png

Anyway hij is schoon, dus weer geassembleerd en gevuld met 10k diff olie (zelfde als de middendiff).
Screenshot_20230922-205014-703.png

De tandwielen aan de buitenkant vd diff heb ik met Kroon kogellager vet ingevet, waar ik nog een blikje van had liggen.

Ik voelde overigens wel wat weerstand bij het ronddraaien nadat ik m had ingevet, hij liep soepel en blokkeerde steeds op 1 plek. Alsof er iets (vuil/brokje) tussen 1 vd tandjes zat.
Na wat langer draaien voelde ik het niet meer... misschien was het het vet zelf wel?

Ik ben wel benieuwd hoe lang dit vet blijft zitten. Aangezien dit ding straks als een malle ronddraait op vol gas. Ik vond de hoeveelheid vet tegen de wand vd behuizing heel erg meevallen, was eigenlijk nauwelijks iets. Dus bij de volgende beurt kan ik het dan mooi vergelijken.

Anyway, ik heb me weer vermaakt, morgen weer verder :)

Natuurlijk altijd poetsen,ik doogaans met een tandenborstel. Ontvetten helpt om het laatste er af te krijgen.
Het wordt grotendeels wel rongeslingerd,maar het geheel blijft wel vettig hoor,wat de bedoeling is.
Stukje binnenband is prima,maar het krult op hé. Niet zo eenvoudig om op zijn plek te houden bij monteren. Je ziet wel. Ik heb stukjes vlakke lappen voor zo'n dingen

De fietsband was idd krom, maar hij zit er tussen! Niks van te zien, hopelijk wel te merken.

De hele voorkant zit weer in elkaar nu. Nu is goed het verschil te merken vd diff olie. Veel meer weerstand als je 1 wiel draait en het andere wiel daardoor in tegengestelde richting draait. Zeker in vergelijking met de achterkant.

Die ga ik binnenkort ook servicen en dan met 5k olie vullen.

Bij Ali, Amazon of lokaal bij de Action kan je siliconen bakmatten voor weinig kopen, Ideaal spul om als afdichtrubber te gebruiken.

Thanks! Vandaag een bakmat bij de Action gescoord.
Ben ook wezen racen in de duinen, dus straks maar eens kijken of mn fietsbandje het zand heeft weten buiten te houden :) Kan ik m meteen vervangen met de bakmat.

Inmiddels al een week geleden, maar de bakmat zit er tussen! De fietsband lijkt het meeste zand wel buiten te hebben gehouden, maar er waren toch wel een paar zandkorrels te spotten. Die zijn hopelijk blijven hangen in de te grote hoeveelheid vet die ik had aangebracht.

Ik heb nog niet de moeite genomen om die opnieuw te reinigen en weer in te vetten, want tot mijn grote verbazing is het vervangende onderdeel vd ophanging na 1x rijden (in de duinen, dus vooral mul zand en duingras) al gescheurd.
Screenshot_20231005-223059-061.png

Op precies dezelfde plek, je zou haast denken dat het een oude foto is. Maar dat is niet, te zien aan de +1 die er bij dit onderdeel op staat.

Ik vind het ook wel een beetje een vreemde constructie moet ik zeggen.
De andere kant vd ophanging is een aluminium plaatje, waarom is deze kant van kunststof? En zit ook maar met kleine schroefjes past.

Alle krachten die vanuit de ophanging van 1 wiel komen (bv bij een mooie tomohawk/ radslag) worden doorgegeven komen op dit onderdeel en de 2 kleine schroefjes. Vanwege de uitsparing voor de aandrijfas is dit onderdeel in t midden ook nog verzwakt.. Niet heel gek dus, dat het nu al weer stuk is.

Er is een aluminium variant verkrijgbaar. Dus ik denk dat ik die dan maar eens ga proberen. Met €35.- ook niet bepaald goedkoop.

Dit onderdeel komt samen met een ander onderdeel, waarvan ik ook nog een plastic versies van heb (zat bij het setje reserve onderdelen). Maar ik heb geen idee waar die moet komen. Dit onderdeel heb ik nog niet terug kunnen vinden in de auto en ook niet op de tekening. Iemand enig idee? (Bovenste ding op de foto hieronder dus)

101768_101768_01p_800_600.jpg

https://www.hpiracing.com/en/part/101768

In dit geval zal de alu versie wss nodig zijn idd. Dat andere onderdeel: geen idee. Mss iets om het chassis stijver te maken als hop-up? Neus eens waar het zou kunnen passen?

Back