Een rubber velletje is idd nog een beter idee! Vet er tussen wordt natuurlijk 1 grote smeerboel.
Ik heb nog wel een oude fiets binnenband ergens liggen volgens mij.
Gelukkig zat er bij de auto al een reserve verbindings stuk, dus die hoef ik niet te bestellen. Ook zaten die schroeven in de set die ik had besteld. Ze waren beide krom trouwens, de bovenste maar een klein beetje maar toch.
Nu dus 3 schroeven kunnen gebruiken, dus €10 per schroef
Ahja al veel beter dan 30 voor 1 haha
En ja, 1 as vd draag arm is idd krom! Maar niet heel erg. Ik zal m morgen eens in de bankschroef zetten, kijken of dat helpt en anders kan t zo ook wel denk ik.
Hier een foto vd hele diff uit elkaar en gereinigd met rem reiniger. Gisteren ff bij de bouwmarkt gehaald. Die grijze drek ging er niet heel makkelijk uit, meeste heb ik met een wc papiertje er uit gewreven na het inngespoten te hebben met de remmenreiniger. Vol in die diff behuizing spuiten met die remmenreiniger spetterde nogal en dan zat er nog drek in.
Moet je toch wel zelf poetsen dus, of ik doe t verkeerd.
Anyway hij is schoon, dus weer geassembleerd en gevuld met 10k diff olie (zelfde als de middendiff).
De tandwielen aan de buitenkant vd diff heb ik met Kroon kogellager vet ingevet, waar ik nog een blikje van had liggen.
Ik voelde overigens wel wat weerstand bij het ronddraaien nadat ik m had ingevet, hij liep soepel en blokkeerde steeds op 1 plek. Alsof er iets (vuil/brokje) tussen 1 vd tandjes zat.
Na wat langer draaien voelde ik het niet meer... misschien was het het vet zelf wel?
Ik ben wel benieuwd hoe lang dit vet blijft zitten. Aangezien dit ding straks als een malle ronddraait op vol gas. Ik vond de hoeveelheid vet tegen de wand vd behuizing heel erg meevallen, was eigenlijk nauwelijks iets. Dus bij de volgende beurt kan ik het dan mooi vergelijken.
Anyway, ik heb me weer vermaakt, morgen weer verder
Ik heb nog wel een oude fiets binnenband ergens liggen volgens mij.
Gelukkig zat er bij de auto al een reserve verbindings stuk, dus die hoef ik niet te bestellen. Ook zaten die schroeven in de set die ik had besteld. Ze waren beide krom trouwens, de bovenste maar een klein beetje maar toch.
Nu dus 3 schroeven kunnen gebruiken, dus €10 per schroef

En ja, 1 as vd draag arm is idd krom! Maar niet heel erg. Ik zal m morgen eens in de bankschroef zetten, kijken of dat helpt en anders kan t zo ook wel denk ik.
Hier een foto vd hele diff uit elkaar en gereinigd met rem reiniger. Gisteren ff bij de bouwmarkt gehaald. Die grijze drek ging er niet heel makkelijk uit, meeste heb ik met een wc papiertje er uit gewreven na het inngespoten te hebben met de remmenreiniger. Vol in die diff behuizing spuiten met die remmenreiniger spetterde nogal en dan zat er nog drek in.
Moet je toch wel zelf poetsen dus, of ik doe t verkeerd.
Anyway hij is schoon, dus weer geassembleerd en gevuld met 10k diff olie (zelfde als de middendiff).
De tandwielen aan de buitenkant vd diff heb ik met Kroon kogellager vet ingevet, waar ik nog een blikje van had liggen.
Ik voelde overigens wel wat weerstand bij het ronddraaien nadat ik m had ingevet, hij liep soepel en blokkeerde steeds op 1 plek. Alsof er iets (vuil/brokje) tussen 1 vd tandjes zat.
Na wat langer draaien voelde ik het niet meer... misschien was het het vet zelf wel?
Ik ben wel benieuwd hoe lang dit vet blijft zitten. Aangezien dit ding straks als een malle ronddraait op vol gas. Ik vond de hoeveelheid vet tegen de wand vd behuizing heel erg meevallen, was eigenlijk nauwelijks iets. Dus bij de volgende beurt kan ik het dan mooi vergelijken.
Anyway, ik heb me weer vermaakt, morgen weer verder
